This study aims to evaluate the validity and the reliability of measurement of ‘Team-Work’ scale to understand the perception of international students’ collaboration with other students in a multicultural setting. The scale for this study adapted from a measurement tool, which initially designed to explore the impact of individuals’ intercultural communication competence on multicultural team performance in international organizations. Initial sampling group for was 350 university students however, 168 returned questionnaires provided sufficient data for the conclusion drawn for this research study: The scale of Team-Work was constructed with 18 items and the confirmatory factor analysis (CFA) to test the replicability and the accuracy of the scale and it was confirmed that the final structure of the scale including 18 items with one dimension. The Cronbach's alpha coefficient values for the subscales were considered to be high (i.e. flexibility: 0.842 and inflexibility: 0.802).
Bu çalışma, uluslararası öğrencilerin çok kültürlü bir ortamda diğer öğrencilerle işbirliğine ilişkin algısını anlamak için 'Takım-Çalışması' ölçeğinin ölçümünün geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma için, başlangıçta bireylerin kültürlerarası iletişim yetkinliğinin uluslararası organizasyonlarda çok kültürlü takım performansı üzerindeki etkisini araştırmak için tasarlanmış bir ölçek uyarlanmıştır. İlk örneklem grubu 350 üniversite öğrencisi olmasına rağmen 168 öğrenciden toplanan veriler bu araştırma çalışması için kullanılabilmiş ve bu araştırmanın amacına uygun yeterli veri sağladığı değerlendirilmiştir. 18 maddeden oluşan Takım Çalışması ölçeğinin tekrarlanabilirliğini ve tutarlılığını test etmek için doğrulayıcı faktör analizi (DFA) uygulanmış ve 18 maddeden oluşan ölçeğin son yapısının tek boyutlu olduğu teyit edilmiştir. Oluşturulan alt ölçekler için Cronbach alfa katsayısı değerlerinin (esnek olma: 0,842 ve esnek olmama: 0, 802) yüksek olduğu kabul edilmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | April 22, 2022 |
Publication Date | June 20, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 11 Issue: 2 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education