BibTex RIS Cite

İmam- Hatip Lisesi Öğrencilerinin Dinî Sorumluluk Düzeylerinin İncelenmesi: Bingöl Örneği / Examining Religious Responsibility Level of İmam- Hatip High Schools Students According to Some Variables: The Case of Bingöl

Year 2014, Volume: 2 Issue: 4, 0 - 0, 25.10.2016

Abstract

Bu araştırmanın amacı İmam-Hatip Lisesi öğrencilerinin dinî sorumluluk
düzeylerinin analiz edilmesidir. Araştırma 2013-2014 eğitim-öğretim yılında
Bingöl ilindeki İmam-Hatip Liselerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya tabaka
ve kümeleme örnekleme yöntemleriyle seçilen 364 öğrenci katılmıştır. İlişkisel
tarama modeliyle yapılan bu çalışmada, Kaya (2000) tarafından geliştirilen Dinî
Sorumluluk Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada dört değişken analiz edilmiştir.
Araştırma sonucunda öğrencinin okuduğu okulun kendi seçimi olup olmadığı ve
okul türü değişkenlerinin öğrencilerin dinî sorumluluk düzeylerinde farklılaşmaya
yol açtığı; cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerinin ise öğrencilerin dinî sorumluluk
düzeylerinde farklılaşmaya yol açmadığı görülmüştür.

Year 2014, Volume: 2 Issue: 4, 0 - 0, 25.10.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Muhammet Cevat Acar This is me

Publication Date October 25, 2016
Submission Date June 28, 2016
Published in Issue Year 2014 Volume: 2 Issue: 4

Cite

ISNAD Acar, Muhammet Cevat. “İmam- Hatip Lisesi Öğrencilerinin Dinî Sorumluluk Düzeylerinin İncelenmesi: Bingöl Örneği / Examining Religious Responsibility Level of İmam- Hatip High Schools Students According to Some Variables: The Case of Bingöl”. Bingöl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 2/4 (June 2016).


Crossref Sponsored Member Badge  Crossref Cited-by logo        13970    13971   13972    13973  13974  

Creative Commons Lisansı
        

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.