Bu araştırmanın amacı İmam-Hatip Lisesi öğrencilerinin dinî sorumluluk
düzeylerinin analiz edilmesidir. Araştırma 2013-2014 eğitim-öğretim yılında
Bingöl ilindeki İmam-Hatip Liselerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya tabaka
ve kümeleme örnekleme yöntemleriyle seçilen 364 öğrenci katılmıştır. İlişkisel
tarama modeliyle yapılan bu çalışmada, Kaya (2000) tarafından geliştirilen Dinî
Sorumluluk Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada dört değişken analiz edilmiştir.
Araştırma sonucunda öğrencinin okuduğu okulun kendi seçimi olup olmadığı ve
okul türü değişkenlerinin öğrencilerin dinî sorumluluk düzeylerinde farklılaşmaya
yol açtığı; cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerinin ise öğrencilerin dinî sorumluluk
düzeylerinde farklılaşmaya yol açmadığı görülmüştür.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 28 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 4 |