BibTex RIS Cite

Felsefe Grubu Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Görüşlerin İncelenmesi

Year 2016, Volume: 4 Issue: 7, 48 - 63, 17.08.2016

Abstract

Bu çalışmanın amacı, her öğretmen adayının mutlaka alması gereken ders kap-
samında yürütülen “sınıf yönetimi” dersinin, dersi alan felsefe grubu öğretmen-
lerinin öğrencileri için ne anlama geldiğini anlamaya çalışmaktır. Bu araştırma,
günümüz toplumunda öğretmen yetiştirme ile ilgili mevcut durum sürekli tar-
tışılırken; problemi çözebilme noktasındaki en önemli teorik bilgi demeti olan
sınıf yönetimi dersinin uygulamaya ne derece yansıdığını ortaya koyacağından
dolayı önemlidir.
Araştırmanın çalışma grubunu, Bingöl Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi’nde
2015-2016 eğitim öğretim yılının güz yarıyılında formasyon kapsamında sınıf yö-
netimi dersini alan felsefe öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmanın evreni
Bingöl Üniversitesi, örneklemi ise felsefe bölümü öğrencileri olarak belirlenmiş-
tir. Araştırma grubu, 87 öğrenciden oluşmaktadır.
 Bu araştırma, betimsel bir çalışmadır. Araştırma, amacı bakımından hem tanımlayıcı hem de açıklayıcı niteliktedir. Araştırmada veriler, öğrencilerden anket yolu ile toplanmıştır. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak felsefe grubu öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamasında karşılaştıkları disiplin sorunlarının değerlendirilmesi anketi kullanılmıştır. Ders esnasında arkadaşları ile fısıldaşmaları ( x =3,52) gözlenmiştir. Bu da öğretmen adaylarının çok fazla sınıf yönetiminde hâkimiyet kurma problemi yaşamakta olduklarını göstermektedir.

Year 2016, Volume: 4 Issue: 7, 48 - 63, 17.08.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Hüseyin Çaldak This is me

Publication Date August 17, 2016
Submission Date February 17, 2017
Published in Issue Year 2016 Volume: 4 Issue: 7

Cite

ISNAD Çaldak, Hüseyin. “Felsefe Grubu Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Görüşlerin İncelenmesi”. Bingöl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 4/7 (August 2016), 48-63.


Crossref Sponsored Member Badge  Crossref Cited-by logo        13970    13971   13972    13973  13974  

Creative Commons Lisansı
        

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.