Bu çalışmanın amacı, her öğretmen adayının mutlaka alması gereken ders kap-
samında yürütülen “sınıf yönetimi” dersinin, dersi alan felsefe grubu öğretmen-
lerinin öğrencileri için ne anlama geldiğini anlamaya çalışmaktır. Bu araştırma,
günümüz toplumunda öğretmen yetiştirme ile ilgili mevcut durum sürekli tar-
tışılırken; problemi çözebilme noktasındaki en önemli teorik bilgi demeti olan
sınıf yönetimi dersinin uygulamaya ne derece yansıdığını ortaya koyacağından
dolayı önemlidir.
Araştırmanın çalışma grubunu, Bingöl Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi’nde
2015-2016 eğitim öğretim yılının güz yarıyılında formasyon kapsamında sınıf yö-
netimi dersini alan felsefe öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmanın evreni
Bingöl Üniversitesi, örneklemi ise felsefe bölümü öğrencileri olarak belirlenmiş-
tir. Araştırma grubu, 87 öğrenciden oluşmaktadır.
Bu araştırma, betimsel bir çalışmadır. Araştırma, amacı bakımından hem tanımlayıcı hem de açıklayıcı niteliktedir. Araştırmada veriler, öğrencilerden anket yolu ile toplanmıştır. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak felsefe grubu öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamasında karşılaştıkları disiplin sorunlarının değerlendirilmesi anketi kullanılmıştır. Ders esnasında arkadaşları ile fısıldaşmaları ( x =3,52) gözlenmiştir. Bu da öğretmen adaylarının çok fazla sınıf yönetiminde hâkimiyet kurma problemi yaşamakta olduklarını göstermektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ağustos 2016 |
Gönderilme Tarihi | 17 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 7 |