Günümüzün rekabetçi yapısı içerisinde en iyi kalite seviyesine ulaşmak
tüm organizasyonlar için vazgeçilmez bir unsurdur. Altı Sigma yöntemi, işletmelerin tüm
süreçlerinde en iyi kalite kavramına ulaşmalarını talep eden bir sürekli
iyileştirme stratejisidir. Kökeni üretim sektörüne dayanan bu yöntem, yıllar
içerisinde birçok üretim ve hizmet sektörü işletmesi tarafından başarıyla
uygulanmıştır. Yükseköğretim kurumlarında Altı Sigma yöntemi ise her ne kadar
bazı başarılı uygulama örnekleri mevcut olsa da, diğer sektör işletmelerinde olduğu
kadar yaygın olarak kullanılmamıştır.
Altı Sigma yöntemi, müşteri odaklı yaklaşımı ile yükseköğretim
kurumlarına çeşitli süreçlerinde iyileştirmeler için bir temel sağlamaktadır. Bu çalışmada kalite ve Altı Sigma kavramları
yükseköğretim kurumları açısından incelenecek, literatürdeki yükseköğretim
kurumlarında Altı Sigma uygulamalarından örnekler verilecektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 1 |
Bartın University Journal of Educational Research
2017