Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Altı Sigma Yöntemi ve Yükseköğretim Kurumlarında Uygulanabilirliği Üzerine Bir Çalışma

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 68 - 79, 30.06.2018

Öz

Günümüzün rekabetçi yapısı içerisinde en iyi kalite seviyesine ulaşmak
tüm organizasyonlar için vazgeçilmez bir unsurdur.  Altı Sigma yöntemi, işletmelerin tüm
süreçlerinde en iyi kalite kavramına ulaşmalarını talep eden bir sürekli
iyileştirme stratejisidir. Kökeni üretim sektörüne dayanan bu yöntem, yıllar
içerisinde birçok üretim ve hizmet sektörü işletmesi tarafından başarıyla
uygulanmıştır. Yükseköğretim kurumlarında Altı Sigma yöntemi ise her ne kadar
bazı başarılı uygulama örnekleri mevcut olsa da, diğer sektör işletmelerinde olduğu
kadar yaygın olarak kullanılmamıştır. 
Altı Sigma yöntemi, müşteri odaklı yaklaşımı ile yükseköğretim
kurumlarına çeşitli süreçlerinde iyileştirmeler için bir temel sağlamaktadır.  Bu çalışmada kalite ve Altı Sigma kavramları
yükseköğretim kurumları açısından incelenecek, literatürdeki yükseköğretim
kurumlarında Altı Sigma uygulamalarından örnekler verilecektir.

Kaynakça

  • Albliwi, S., Antony, J., Abdul Halim Lim, S., & van der Wiele, T. (2014). Critical failure factors of Lean Six Sigma: a systematic literature review. International Journal of Quality & Reliability Management, 31(9), 1012-1030.Alhuraish, I., Robledo, C., & Kobi, A. (2016, August). Impacts of Lean Manufacturing and Six Sigma. In 22nd ISSAT International Conference on Reliability and Quality in Design (RQD 2016).Atmaca, E., & GİRENES, S. Ş. (2009). Literatür Araştırması: Altı Sigma Metodolojisi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(3).
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hüseyin Topçu

Burak Doğan

Mehmet Doğan

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Topçu, H., Doğan, B., & Doğan, M. (2018). Altı Sigma Yöntemi ve Yükseköğretim Kurumlarında Uygulanabilirliği Üzerine Bir Çalışma. Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 68-79.

Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

2017