Teknolojinin
gelişmesi ile birlikte insan istek ve ihtiyaçlarının farklılık göstermeye
başlaması pazarlama yöntemlerinin de değişime uğramasına neden olmuştur. Bu
araştırmanın amacı yeni medya ortamlarından biri olan Youtube platformu
kullanılarak tüketiciyi ikna etme bağlamında nüfus pazarlama (influencer
marketing) kullanımı incelenmiştir. Bu çerçevede Youtube platformunda en az bir
milyon takipçisi olan 3 kadın youtuber tercih edilerek nüfus pazarlamasında
kullanılan ikna stratejilerini içerik analizi tekniği ile irdelenmiştir. Nüfus
pazarlaması yöntemi kullanılarak markaların youtuberlar ile anlaşarak tüketiciyi
ikna etme bağlamında video içeriklerinde neler kullanıldığı araştırılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 12 Issue: 2 |