Research Article
BibTex RIS Cite

NÜFUZ PAZARLAMASI (INFLUENCER MARKETING) : YOUTUBERLAR ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2019, Volume: 12 Issue: 2, 47 - 57, 30.12.2019
https://doi.org/10.18221/bujss.553177

Abstract

Teknolojinin
gelişmesi ile birlikte insan istek ve ihtiyaçlarının farklılık göstermeye
başlaması pazarlama yöntemlerinin de değişime uğramasına neden olmuştur. Bu
araştırmanın amacı yeni medya ortamlarından biri olan Youtube platformu
kullanılarak tüketiciyi ikna etme bağlamında nüfus pazarlama (influencer
marketing) kullanımı incelenmiştir. Bu çerçevede Youtube platformunda en az bir
milyon takipçisi olan 3 kadın youtuber tercih edilerek nüfus pazarlamasında
kullanılan ikna stratejilerini içerik analizi tekniği ile irdelenmiştir. Nüfus
pazarlaması yöntemi kullanılarak markaların youtuberlar ile anlaşarak tüketiciyi
ikna etme bağlamında video içeriklerinde neler kullanıldığı araştırılmıştır. 

References

  • AKAR, E. (2010). Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal Webde Pazarlama Stratejileri, Efil Yayınevi, Ankara. ALİŞARLI, Ö. EKEN, İ. (2018). Yeni Medyada Ürün Yerleştirme: Youtube’da Paylaşım Yapan Fenomenler Üzerinden Kampanya Süreci, Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı Eğlence ve Ürün Yerleştirme (161)BİNARK, M. (2015): Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Ayrıntı Yayınları, İstanbulBROWN, D. HAYES, N. (2008). Influencer Marketing, Butterworth-Heinemann is an imprint of Elsevier, USA.ÇINAR, D. (2018). Nüfuslu Pazarlama Yoluyla Yapılan Reklamlara Karşı Tüketici Şüpheciliği: Y Kuşağı Üzerinde Keşifsel Bir Araştırma, Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Sayı:2, (99).İPLIKÇI, H.G. (2015). Reklamlarda Tüketiciyi İkna Etmek İçin Kullanılan Stratejiler ve Reklam Örnekleri, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, Sayı: 1 (66).KARABAŞ, S. (2013). Pazarlama İletişim Aracı Olarak Tüketicilerin Reklam Denetimine Karşı Tutumları: Reklam Etiği, Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Sayı:1, (145).KOTLER, P. (2018). Pazarlama 4.0, Optimist Yayınları, İstanbulLİNCOLN, C. SAMMİS, K. POMPONİ, S. (2015). Influencer Marketing For Dummies, John Wiley & Sons, USAODABAŞI, Y.(2001). Pazarlama Planı Rehberi, Seçkin Matbaası, Ankara.ÖZTÜRK, E. ŞENER, G. (2018). Modada Nüfus Pazarlaması: Mikro İnstabloggerların Ürün Yerlaştirme Uygulamaları, Selçuk İletişim, Sayı:11, (405-406).YENER, L. M. (2018). Dijital Pazarlama Ekseninde Influencer Marketing Uygulamaları, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, Sayı:2, (1300-1302).YİNG, H. (2007). YouTube Çeviren: İlker Şahin, Pegasus.Erişim Tarihi: 12.02.2019 https://www.thinkwithgoogle.com).Erişim Tarihi: 13.02.2019 (http://www.ccmediahouse.com/influencerlarin-yukselisi).
Year 2019, Volume: 12 Issue: 2, 47 - 57, 30.12.2019
https://doi.org/10.18221/bujss.553177

Abstract

References

  • AKAR, E. (2010). Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal Webde Pazarlama Stratejileri, Efil Yayınevi, Ankara. ALİŞARLI, Ö. EKEN, İ. (2018). Yeni Medyada Ürün Yerleştirme: Youtube’da Paylaşım Yapan Fenomenler Üzerinden Kampanya Süreci, Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı Eğlence ve Ürün Yerleştirme (161)BİNARK, M. (2015): Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Ayrıntı Yayınları, İstanbulBROWN, D. HAYES, N. (2008). Influencer Marketing, Butterworth-Heinemann is an imprint of Elsevier, USA.ÇINAR, D. (2018). Nüfuslu Pazarlama Yoluyla Yapılan Reklamlara Karşı Tüketici Şüpheciliği: Y Kuşağı Üzerinde Keşifsel Bir Araştırma, Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Sayı:2, (99).İPLIKÇI, H.G. (2015). Reklamlarda Tüketiciyi İkna Etmek İçin Kullanılan Stratejiler ve Reklam Örnekleri, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, Sayı: 1 (66).KARABAŞ, S. (2013). Pazarlama İletişim Aracı Olarak Tüketicilerin Reklam Denetimine Karşı Tutumları: Reklam Etiği, Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Sayı:1, (145).KOTLER, P. (2018). Pazarlama 4.0, Optimist Yayınları, İstanbulLİNCOLN, C. SAMMİS, K. POMPONİ, S. (2015). Influencer Marketing For Dummies, John Wiley & Sons, USAODABAŞI, Y.(2001). Pazarlama Planı Rehberi, Seçkin Matbaası, Ankara.ÖZTÜRK, E. ŞENER, G. (2018). Modada Nüfus Pazarlaması: Mikro İnstabloggerların Ürün Yerlaştirme Uygulamaları, Selçuk İletişim, Sayı:11, (405-406).YENER, L. M. (2018). Dijital Pazarlama Ekseninde Influencer Marketing Uygulamaları, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, Sayı:2, (1300-1302).YİNG, H. (2007). YouTube Çeviren: İlker Şahin, Pegasus.Erişim Tarihi: 12.02.2019 https://www.thinkwithgoogle.com).Erişim Tarihi: 13.02.2019 (http://www.ccmediahouse.com/influencerlarin-yukselisi).
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Review Article
Authors

Derya Şahin 0000-0002-5894-1554

Publication Date December 30, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 12 Issue: 2

Cite

APA Şahin, D. (2019). NÜFUZ PAZARLAMASI (INFLUENCER MARKETING) : YOUTUBERLAR ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 47-57. https://doi.org/10.18221/bujss.553177

23094


The Journal is committed to upholding the highest standarts of publication ethics and takes all possible measures against any publication malpratices. Submitting researches by all authors mean that they assured their manuscripts are original and attest that the submitted papers represent their contributions and have not been copied or plagiarized in whole or in part from other works. All submissions will be checked by iThenticate before being sent to reviewers according to the Journal's Zero Tolerance on the Plagiarism Policy