Araştırma Makalesi
PDF Zotero Mendeley EndNote BibTex Kaynak Göster

NÜFUZ PAZARLAMASI (INFLUENCER MARKETING) : YOUTUBERLAR ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2019, Cilt 12, Sayı 2, 47 - 57, 30.12.2019
https://doi.org/10.18221/bujss.553177

Öz

Teknolojinin gelişmesi ile birlikte insan istek ve ihtiyaçlarının farklılık göstermeye başlaması pazarlama yöntemlerinin de değişime uğramasına neden olmuştur. Bu araştırmanın amacı yeni medya ortamlarından biri olan Youtube platformu kullanılarak tüketiciyi ikna etme bağlamında nüfus pazarlama (influencer marketing) kullanımı incelenmiştir. Bu çerçevede Youtube platformunda en az bir milyon takipçisi olan 3 kadın youtuber tercih edilerek nüfus pazarlamasında kullanılan ikna stratejilerini içerik analizi tekniği ile irdelenmiştir. Nüfus pazarlaması yöntemi kullanılarak markaların youtuberlar ile anlaşarak tüketiciyi ikna etme bağlamında video içeriklerinde neler kullanıldığı araştırılmıştır. 

Kaynakça

  • AKAR, E. (2010). Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal Webde Pazarlama Stratejileri, Efil Yayınevi, Ankara. ALİŞARLI, Ö. EKEN, İ. (2018). Yeni Medyada Ürün Yerleştirme: Youtube’da Paylaşım Yapan Fenomenler Üzerinden Kampanya Süreci, Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı Eğlence ve Ürün Yerleştirme (161)BİNARK, M. (2015): Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Ayrıntı Yayınları, İstanbulBROWN, D. HAYES, N. (2008). Influencer Marketing, Butterworth-Heinemann is an imprint of Elsevier, USA.ÇINAR, D. (2018). Nüfuslu Pazarlama Yoluyla Yapılan Reklamlara Karşı Tüketici Şüpheciliği: Y Kuşağı Üzerinde Keşifsel Bir Araştırma, Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Sayı:2, (99).İPLIKÇI, H.G. (2015). Reklamlarda Tüketiciyi İkna Etmek İçin Kullanılan Stratejiler ve Reklam Örnekleri, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, Sayı: 1 (66).KARABAŞ, S. (2013). Pazarlama İletişim Aracı Olarak Tüketicilerin Reklam Denetimine Karşı Tutumları: Reklam Etiği, Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Sayı:1, (145).KOTLER, P. (2018). Pazarlama 4.0, Optimist Yayınları, İstanbulLİNCOLN, C. SAMMİS, K. POMPONİ, S. (2015). Influencer Marketing For Dummies, John Wiley & Sons, USAODABAŞI, Y.(2001). Pazarlama Planı Rehberi, Seçkin Matbaası, Ankara.ÖZTÜRK, E. ŞENER, G. (2018). Modada Nüfus Pazarlaması: Mikro İnstabloggerların Ürün Yerlaştirme Uygulamaları, Selçuk İletişim, Sayı:11, (405-406).YENER, L. M. (2018). Dijital Pazarlama Ekseninde Influencer Marketing Uygulamaları, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, Sayı:2, (1300-1302).YİNG, H. (2007). YouTube Çeviren: İlker Şahin, Pegasus.Erişim Tarihi: 12.02.2019 https://www.thinkwithgoogle.com).Erişim Tarihi: 13.02.2019 (http://www.ccmediahouse.com/influencerlarin-yukselisi).

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal
Yayınlanma Tarihi Güz
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Derya ŞAHİN (Sorumlu Yazar)
0000-0002-5894-1554
Türkiye

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2019
Yayınlandığı Sayı Yıl 2019, Cilt 12, Sayı 2

Kaynak Göster

Bibtex @araştırma makalesi { bujss553177, journal = {Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {1307-5063}, eissn = {2667-4955}, address = {}, publisher = {Beykent Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {12}, pages = {47 - 57}, doi = {10.18221/bujss.553177}, title = {NÜFUZ PAZARLAMASI (INFLUENCER MARKETING) : YOUTUBERLAR ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA}, key = {cite}, author = {Şahin, Derya} }
APA Şahin, D. (2019). NÜFUZ PAZARLAMASI (INFLUENCER MARKETING) : YOUTUBERLAR ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA . Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 12 (2) , 47-57 . DOI: 10.18221/bujss.553177
MLA Şahin, D. "NÜFUZ PAZARLAMASI (INFLUENCER MARKETING) : YOUTUBERLAR ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA" . Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12 (2019 ): 47-57 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/bujss/issue/50670/553177>
Chicago Şahin, D. "NÜFUZ PAZARLAMASI (INFLUENCER MARKETING) : YOUTUBERLAR ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA". Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12 (2019 ): 47-57
RIS TY - JOUR T1 - NÜFUZ PAZARLAMASI (INFLUENCER MARKETING) : YOUTUBERLAR ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA AU - Derya Şahin Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.18221/bujss.553177 DO - 10.18221/bujss.553177 T2 - Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 47 EP - 57 VL - 12 IS - 2 SN - 1307-5063-2667-4955 M3 - doi: 10.18221/bujss.553177 UR - https://doi.org/10.18221/bujss.553177 Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi NÜFUZ PAZARLAMASI (INFLUENCER MARKETING) : YOUTUBERLAR ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA %A Derya Şahin %T NÜFUZ PAZARLAMASI (INFLUENCER MARKETING) : YOUTUBERLAR ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA %D 2019 %J Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi %P 1307-5063-2667-4955 %V 12 %N 2 %R doi: 10.18221/bujss.553177 %U 10.18221/bujss.553177
ISNAD Şahin, Derya . "NÜFUZ PAZARLAMASI (INFLUENCER MARKETING) : YOUTUBERLAR ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA". Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12 / 2 (Aralık 2019): 47-57 . https://doi.org/10.18221/bujss.553177
AMA Şahin D. NÜFUZ PAZARLAMASI (INFLUENCER MARKETING) : YOUTUBERLAR ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. BÜSBD. 2019; 12(2): 47-57.
Vancouver Şahin D. NÜFUZ PAZARLAMASI (INFLUENCER MARKETING) : YOUTUBERLAR ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019; 12(2): 47-57.
IEEE D. Şahin , "NÜFUZ PAZARLAMASI (INFLUENCER MARKETING) : YOUTUBERLAR ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA", Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 12, sayı. 2, ss. 47-57, Ara. 2019, doi:10.18221/bujss.553177

23094


The Journal is committed to upholding the highest standarts of publication ethics and takes all possible measures against any publication malpratices. Submitting researches by all authors mean that they assured their manuscripts are original and attest that the submitted papers represent their contributions and have not been copied or plagiarized in whole or in part from other works. All submissions will be checked by iThenticate before being sent to reviewers according to the Journal's Zero Tolerance on the Plagiarism Policy