Teknolojinin
gelişmesi ile birlikte insan istek ve ihtiyaçlarının farklılık göstermeye
başlaması pazarlama yöntemlerinin de değişime uğramasına neden olmuştur. Bu
araştırmanın amacı yeni medya ortamlarından biri olan Youtube platformu
kullanılarak tüketiciyi ikna etme bağlamında nüfus pazarlama (influencer
marketing) kullanımı incelenmiştir. Bu çerçevede Youtube platformunda en az bir
milyon takipçisi olan 3 kadın youtuber tercih edilerek nüfus pazarlamasında
kullanılan ikna stratejilerini içerik analizi tekniği ile irdelenmiştir. Nüfus
pazarlaması yöntemi kullanılarak markaların youtuberlar ile anlaşarak tüketiciyi
ikna etme bağlamında video içeriklerinde neler kullanıldığı araştırılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 2 |
The Journal is committed to upholding the highest standarts of publication ethics and takes all possible measures against any publication malpratices. Submitting researches by all authors mean that they assured their manuscripts are original and attest that the submitted papers represent their contributions and have not been copied or plagiarized in whole or in part from other works. All submissions will be checked by iThenticate before being sent to reviewers according to the Journal's Zero Tolerance on the Plagiarism Policy