Muhasebe bilgi sisteminin gelişmesi Otellerde alınan pazarlama kararlarının kalitesini gelişmesi
için fırsatlar sunar. Günümüzde
teknoloji, daha önce mümkün olmayan bilgileri üretebiliyor. Otel
yöneticilerinin kullanabileceği kaynakları en üst düzeye çıkaran bilginin
geliştirilmesi gerekiyor. Bu çalışmada, öncelikle pazarlama muhasebesi
kavramı , işletme bilgi sisteminin alt sistemleri olan muhasebe bilgi sistemi
ve pazarlama bilgi sistemi, stratejik
maliyet yönetimi, pazarlama bilgi sistemi ile muhasebe bilgi sistemi arasındaki
ilişkinin stratejik pazarlama muhasebesi açısından yerli yabacı literatür
kapsamında inceleme konusu yapılmıştır.
Uygulama bölümünde ise 2017 yılında elde
ettiği kâr tutarı ve maliyet kalemleri incelenmiş ve 2018 yılı için hedeflenen
kâr tutarına ulaşmak için stratejik bir fiyat belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | ARTICLES |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Acceptance Date | January 11, 2019 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 2 |