Kurumsal imaj, bir kurumun ulaşmak istediği
hedef kitlenin zihninde ortaya çıkan resimdir. Bu tanım devlet kurumları
için de geçerlidir. Kurumsal imaj Türkiye tarihinde özellikle Cumhuriyet’in
kuruluş döneminde hayati önem taşımıştır. Genç Cumhuriyet’in, hem diplomatik,
hem iktisadi ilişkilerini geliştirebilmesi hem de vatandaşın müreffeh bir
yaşama kavuşabilmesi için, ulu önder Mustafa Kemal Atatürk önderliğinde yeni
ulusun hızla, Avrupa’nın hasta adamı şeklinde nitelendirilen Osmanlı imajından
kurtulup, genç dinamik ve Batılı Türkiye imajına kavuşması gerekmektedir. Bu
amaç çerçevesinde, mimari, resim, grafik tasarım gibi pek çok sanat dalı ve
daha nice farklı yollar ile Türkiye’nin kurumsal imajı şekillendirilmeye
çalışılmıştır. Çalışmamızın yazılış amacı işte bu kurumsal imaj inşası
serüvenini göstergebilim ile analiz etmektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | ARTICLES |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2019 |
Acceptance Date | August 6, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 1 |