İnsanoğlu tarih boyunca teknolojik gelişmeleri yakından takip etmekte ve kolayca benimsemektedir. Yaşadığımız yüzyılda da insanoğlu yeni iletişim teknolojilerini benimsemekte ve yaşamlarında önemli ölçüde belirleyici olmasına müsaade etmektedir. Şüphesiz birçok alan üzerinde etkili olan yeni iletişim teknolojileri, politik halkla ilişkiler üzerinde de etkisini göstermektedir. Politika ile uğraş veren bireyler çeşitli stratejiler bağlamında kitleler üzerinde etkili olabilmektedir. Bu stratejilerin üretilmesinde, geliştirilmesinde ve uygulanmasında şüphesiz teknolojik gelişmeler önemli bir konumda yer almaktadır. Siyasal iletişim sadece seçim dönemleri ile sınırlı kalmamaktadır. Tüm zamanlarda hedefleri ve amaçları çerçevesinde yeni iletişim teknolojileri vasıtasıyla hedef kitle ile iletişim kurmaktadır. Yeni iletişim teknolojilerinin yapısında bulundurmuş olduğu bir takım özellikleri bağlamında politik halkla ilişkiler uygulayıcıları hedef kitlelerle iki yönlü iletişim kurabilmekte bunun yanında daha fazla kitleye ulaşabilmektedirler. Bu çalışmada; siyasal alanın önemli kurumlarında olan ana muhalefet partisinin sosyal medya platformu olan X platformundaki pratiklerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, Cumhuriyet Halk Partisinin X sosyal medya hesabı içerik çözümleme yöntemiyle incelenmekte ve politik halkla ilişkiler uygulamaları bağlamında değerlendirilmeye çalışılmaktadır. Örneklem olarak daha yoğun bir içerik üretim dönemi olan 21 Ekim 2023 ile 19 Kasım 2023 tarihleri arasında gerçekleştirilen kongre dönemi seçilmektedir. Sonuç itibariyle incelenen içeriklerin yoğunlukla haber yönetimi ve gündem belirleme bağlamında oluşturulduğu tespit edilmiştir. Kitlelerin istenilen bir davranışı sergilemesi açısından uygulanan politik halkla ilişkiler sosyal paylaşım ağlarında üretilen içerikler üzerinde her daim durulması elzem konulardan bir tanesidir. Bu bağlamda bu çalışma politik halkla ilişkiler bağlamında üretilecek sonraki çalışmalar için önem arz etmektedir.
Throughout history, humanity has closely followed and readily embraced technological advancements. In the 21st century, people are embracing new communication technologies and allowing them to significantly influence their lives. New communication technologies, which undoubtedly impact many areas, also have an impact on political public relations. Individuals engaged in politics can influence the masses through various strategies. Technological advances play a crucial role in the development, development, and implementation of these strategies. Political communication is not limited to election cycles. At all times, people communicate with their target audiences through new communication technologies, aligned with their goals and objectives. Due to certain inherent characteristics of new communication technologies, political public relations practitioners can establish two-way communication with their target audiences and reach a wider audience. This study aims to examine the practices of the main opposition party, a key political institution, on the social media platform X. In this context, the Republican People's Party's X social media account is examined using content analysis and evaluated within the context of political public relations practices. The congress period, which took place between October 21, 2023, and November 19, 2023, was chosen as the sample. As a result, it was determined that the analyzed content was primarily created within the context of news management and agenda setting. Political public relations, which is implemented to influence audiences to exhibit desired behavior, is a crucial issue, and the content produced on social media should always be emphasized. Therefore, this study is crucial for future studies in the field of political public relations.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Communication Studies, Social Media Studies |
| Journal Section | Articles |
| Authors | |
| Early Pub Date | October 26, 2025 |
| Publication Date | October 29, 2025 |
| Submission Date | May 1, 2025 |
| Acceptance Date | September 17, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Issue: 30 |