İnsanın biyolojik yapısının yani beyinleşmesinin bir dış uzantısı olan arşivcilik ve belge/bilgi yönetimi mesleği yenidünya gerçeklikleri içerisinde kendisine farklı rotalar aramaya mecburdur. Elektronikleşen, dijitalleşen dünyada, mesleklerin geleceklerine ilişkin belirsizlikler ve kaygılar da mevcuttur. Arşivcilik ve belge/bilgi yönetimi mesleği açısından da bu yenidünya gerçekliğine karşı verilen tepkinin ne olacağı, mesleğin geleceğinin şekillenip değerliliğini ortaya koyacaktır.
Dijitalleşmenin çerçevelendirdiği bu yeni platformlarda mesleki olarak belirlenecek yeni rotalar, yeni iş, işlem, bilgi ve beceri setlerini devreye almayı zorunlu kılıyor. Hayata geçirilecek yenilikler ve anlayışlar, mesleğin etkilenme gücünü belirleyeceği gibi, etkileme ve etkileşim gücünü de belirleyecek, gelecekte kendisine önemli ve değerli bir konuşlanma da getirecektir. Tüm bunların olması için ise mesleki formasyon açısından köklü paradigma (değerler dizini) değişikliğine ihtiyaç vardır. Makale mesleklerin önemi ve değeri üzerinden değil, fonksiyonları ve etkileşimleri açısından yeni değerler dizisine yönelinmesi önermesi çerçevesinde bir zihin egzersizi denemesidir.
The profession of archiving and records/information management, which is an external extension of the biological structure of human beings, that is, is obliged to look for different routes in the new world realities. There are also uncertainties and concerns about the future of professions in the electronic, digitalized world. Archivalism, in terms of records/information management profession, will show how the future of the profession will be shaped and valued.
In these new platforms framed by digitalization, new routes to be determined professionally require new business, process, knowledge and skill sets to be put into operation. The innovations and understandings that will be implemented will determine the power of the profession to be influenced as well as the power of influencing and interacting, and will bring an important and valuable deployment to it in the future. For all this to happen, a radical paradigm change is needed in terms of professional formation. The article is a mental exercise experiment within the framework of the proposition to focus on a new set of values in terms of functions and interactions, not on the importance and value of professions.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Library and Information Studies |
Journal Section | Peer- Reviewed Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | August 6, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 2 |