Gündelik yaşamın bir kültürü olarak görülen populer kültür ve onun altında yer alan batıl inançlar çoğu zaman bireylerin tüketim alışkanlıklarında etkili rol oynayabilmektedir. Bu çalışmada, fal-kafe olarak halk arasında bilinen işletmelere özellikle fal baktırmak amacıyla giden müşterilerin batıl inançlarını, fal baktırma sıklıklarını ve deneyimlerini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu çalışma için Adana’da yargısal örnekleme yöntemiyle 22 kişiden veriler toplanmıştır. Görüşmeler yarı yapılandırılmış görüşme formları aracılığıyla ve görüşmeyi kabul edenlerle yüz yüze yapılmıştır. Görüşme gerçekleştiren bireylerin verdiği cevaplar incelendiğinde genel olarak, Türk toplumu, falı bir batıl inanç olarak kabul ediyor, bazı tüketim faaliyetlerinde bazen etkisi olabildiğini düşünüyor, fal baktırma uygulamalarına ücret ödeyebiliyor, toplumun bu tür inançları yadırgadığını ama buna rağmen hala talep olduğunu düşünüyor
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 15 Issue: 2 |