Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinde romantik
ilişkilerde akılcı olmayan inançlar ile mutluluk arasındaki ilişkiyi
incelemektir. Araştırma grubu 2017-2018 eğitim öğretim yılında
Akdeniz Üniversitesi’ nin çeşitli fakültelerinde öğrenim gören 283’
ü kız ve 183’ ü erkek olmak üzere 466 üniversite öğrencisinden
oluşmaktadır. Öğrencilerin romantik ilişkilerle ilgili akılcı
olmayan inançlarını ölçmek için Romantik İlişkilerde Akılcı
Olmayan İnançlar Ölçeği (Sarı, 2008), kullanılmıştır. Bu ölçek,
romantik ilişkilerde akılcı olmayan inançlara ilişkin “Aşırı
beklentiler”, “Sosyal zaman kullanımı”, “Fiziksel yakınlık”, “Zihin
okuma”, “Cinsiyet farklılıkları” ve “Farklı düşünmek” olmak
üzere altı alt boyuttan oluşmaktadır. Bireylerin yaşamlarındaki
genel mutluluğunu ölçmek için Oxford Mutluluk Ölçeği Kısa
Formu (Doğan ve Çötok, 2011) kullanılmıştır. Romantik ilişkilerde
akılcı olmayan inançlar ile mutluluk arasındaki ilişkiyi incelemek
için çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Yapılan analizler
sonucunda romantik ilişkilerde akılcı olmayan inançlar ölçeğinin
alt boyutları olan “Cinsiyet farklılıkları” ve “Farklı düşünmek” alt
boyutlarının mutluluğu olumsuz yönde yordadığı sonucuna
ulaşılmıştır.
The purpose of this research was to study the relations between the
irrational romantic relationship beliefs and happiness in a sample
of 466 students in Akdeniz University (283 female, 183 male) in
2017-2018 Educational Fall Term. The Turkish version of the
Irrational Romantic Relationships Beliefs Inventory (Sarı, 2008)
and The Oxford Happiness Questionnaire Short Form (Doğan ve
Çötok, 2011) were used for data collection. The sub-dimensions of
the Irrational Romantic Relationships Beliefs Inventory were,
“Extreme expectations”, “Mind reading”, Thinking differently”,
“Physical closeness” “ Gender differences” and “Using social
time”. Multiple regression analyses revealed that “gender
differences” and “thinking differently” dimensions of the
irrational romantic relationship beliefs were the negative
predictors of happiness.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 1 |