BibTex RIS Cite

ALIŞVERİŞ YÖNELİMİNİN ALIŞVERİŞ MEMNUNİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ

Year 2016, Volume: 14 Issue: 2, 0 - 0, 25.10.2016
https://doi.org/10.18026/cbusos.24630

Abstract

Alışveriş yönelimi, tüketicilerin satın alma davranışlarını ve satın almadaki motivasyonlarını anlamaya çalışan bir pazarlama terimidir. Tüketicinin alışveriş yöneliminin alışveriş memnuniyeti üzerindeki etkisinin ölçülmeye çalışıldığı bu çalışmada temel amaç, akademik çalışmalara ve yönetimsel uygulamalara katkı sağlamaktır. Bu amaçla, Türkiye'nin dört büyük şehrinde (İstanbul, Ankara, İzmir, Adana) yer alan AVM'lerde tüketicilerle yüz yüze görüşülerek, kolayda örnekleme yöntemiyle 120 anket yapılmıştır. Hipotezler çoklu regresyon analizi ile test edilmiş olup;  analiz sonucunda alışveriş yöneliminin beş alt boyutunun (alışveriş eğlencesi, mağaza sadakati, fiyat bilinci ve tutumluluk, marka bilinci ve alışverişte yeteneklilik) alışveriş memnuniyetini etkilediği; diğer üç boyutunun ise (kafa karışıklığı, marka sadakati ve alışveriş antipatisi) alışveriş memnuniyeti üzerinde anlamlı bir etkisi olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. 

Year 2016, Volume: 14 Issue: 2, 0 - 0, 25.10.2016
https://doi.org/10.18026/cbusos.24630

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Çiğdem Unurlu This is me

Publication Date October 25, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 14 Issue: 2

Cite

APA Unurlu, Ç. (2016). ALIŞVERİŞ YÖNELİMİNİN ALIŞVERİŞ MEMNUNİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2). https://doi.org/10.18026/cbusos.24630