BibTex RIS Kaynak Göster

ALIŞVERİŞ YÖNELİMİNİN ALIŞVERİŞ MEMNUNİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ

Yıl 2016, Cilt: 14 Sayı: 2, 0 - 0, 25.10.2016
https://doi.org/10.18026/cbusos.24630

Öz

Alışveriş yönelimi, tüketicilerin satın alma davranışlarını ve satın almadaki motivasyonlarını anlamaya çalışan bir pazarlama terimidir. Tüketicinin alışveriş yöneliminin alışveriş memnuniyeti üzerindeki etkisinin ölçülmeye çalışıldığı bu çalışmada temel amaç, akademik çalışmalara ve yönetimsel uygulamalara katkı sağlamaktır. Bu amaçla, Türkiye'nin dört büyük şehrinde (İstanbul, Ankara, İzmir, Adana) yer alan AVM'lerde tüketicilerle yüz yüze görüşülerek, kolayda örnekleme yöntemiyle 120 anket yapılmıştır. Hipotezler çoklu regresyon analizi ile test edilmiş olup;  analiz sonucunda alışveriş yöneliminin beş alt boyutunun (alışveriş eğlencesi, mağaza sadakati, fiyat bilinci ve tutumluluk, marka bilinci ve alışverişte yeteneklilik) alışveriş memnuniyetini etkilediği; diğer üç boyutunun ise (kafa karışıklığı, marka sadakati ve alışveriş antipatisi) alışveriş memnuniyeti üzerinde anlamlı bir etkisi olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Çiğdem Unurlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Unurlu, Ç. (2016). ALIŞVERİŞ YÖNELİMİNİN ALIŞVERİŞ MEMNUNİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2). https://doi.org/10.18026/cbusos.24630