BibTex RIS Cite

PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ ALAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUL, ÖĞRETMENLİK VE ÖĞRENCİ KAVRAMLARINA İLİŞKİN ALGILARI

Year 2015, Volume: 13 Issue: 4, 0 - 0, 02.11.2016
https://doi.org/10.18026/cbusos.48652

Abstract

Bu çalışmada pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının okul, öğrenci ve öğretmenlik kavramlarıyla ilgili algıları metaforlar yardımıyla belirlenmeye çalışılmıştır. Bunun için öğretmen adaylarından bu kavramlar ile ilgili metaforları gerekçeleriyle birlikte üretmeleri istenmiştir. Katılımcı görüşlerinin içerik analizi yöntemi ile analizleri yapılmış ve görüşler yorumlanmıştır. 2013-2014 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde pedagojik formasyon eğitimine devam eden 216 öğretmen adayı çalışma grubu olarak belirlenmiştir. Okul kavramına ilişkin üretilen metaforlarda,  okulun sistematik bir şekilde yaşama hazırladığı, bilgi ve kültür aktarılan bir yer olduğunu vurgulanmış ve öğrencilerin gizil güçlerinin okulda gün yüzüne çıkarıldığını söylenmiştir. Öğrenci kavramına ilişkin görüşlerde öğrencilerin öğretmenlerce şekillendirildiği, bilgiye aç ve işlenmeye hazır mücevher oldukları söylenmekte; ancak bu hazinelere de ilgi, şefkat ve sevgi anahtarıyla ulaşılabileceğini belirtilmektedir. Öğretmenlik kavramıyla ilgili görüşlerde ise, öğretmenlik mesleğinin icra edilmesinde yaşanılan zorluklara, büyük sorumluluklar ve fedakârlıklar gerektirdiğine dikkat çekilmiştir. Çalışmada yer verilen görüşlere göre öğretmen adaylarının modern eğitim ve öğretim anlayışını yakalayamadıkları söylenebilir. Çünkü öğretmen adayları öğretmeni şekillendiren, biçim veren, hayata hazırlayan, bilgi, aydınlık ve yaşam kaynağı olan bir kişi olarak nitelemektedir. Bu düşünceler öğretmen adaylarının geleneksel eğitim anlayışına sahip olduklarını göstermektedir. Aynı zamanda tutku ve değerli mücevher görüşlerinin de dile getirilmesi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğinin kutsallığını içselleştirdiğini ve öğretmenlik mesleği motivasyonlarının yüksek seviyede olduğunu belirtmektedir. Çalışmada yer alan öğretmen adaylarının okul, öğrenci ve öğretmenlik kavramlarına ilişkin ürettikleri metaforlar ve yaptıkları açıklamalara göre yapılandırmacı yaklaşıma göre kendilerini hazırlamadıkları ve geleneksel öğretim yöntemlerini kullanmayı düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır.

 

Year 2015, Volume: 13 Issue: 4, 0 - 0, 02.11.2016
https://doi.org/10.18026/cbusos.48652

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr. Tuncay Yavuz Özdemir

Araş. Gör. Yusuf Celal Erol

Publication Date November 2, 2016
Published in Issue Year 2015 Volume: 13 Issue: 4

Cite

APA Özdemir, Y. D. D. T. Y., & Erol, A. G. Y. C. (2016). PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ ALAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUL, ÖĞRETMENLİK VE ÖĞRENCİ KAVRAMLARINA İLİŞKİN ALGILARI. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(4). https://doi.org/10.18026/cbusos.48652

Cited By











Teacher Candidates' Opinions about the Fine Art Education Department
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hatice Kübra Özalp
https://doi.org/10.14686/buefad.376593