Yoğun
bir rekabetin yaşandığı iş dünyasında firmalar sürekliliklerini sağlamak için
tedarik zinciri yönetimi kavramına oldukça fazla önem vermeye başlamışlardır. Bu
süreçte, zincir üyelerinin tek bir işletme gibi hareket edebilmesi neticesinde
maliyetler azalmakta, belirsizlikler ortadan kalkmakta ve işletmelerin rekabet
güçleri artmaktadır. Son
dönemlerde moda ve hazır giyim sanayinin yapısı, mevcut sezonlara ara sezonlar
ekleyerek, müşteriye daha çeşitli seçenekler sunmayı hedefleyen hızlı moda
kavramına doğru yönelmektedir. Bu yolla müşteriye daha düşük fiyatlar
sunulmakta, satış miktarları, kar ve marka bilinirliği artmaktadır. Bu
çalışmada, hızlı moda sektöründe uygulanmak üzere, tedarik zincirinin çeviklik
ve esneklik boyutlarıyla firma performansı arasındaki ilişkiyi ortaya koyan bir
model geliştirilmiş ve modelde yer alan hipotezler çoklu regresyon analizi ile
test edilmiştir.
Bölüm | İktisadi ve idari Bilimler Sayısı |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 14 Sayı: 4 |