Research Article
BibTex RIS Cite

LEARNING-TEACHNG PRINCIPLES OF PROPHET MUHAMMAD (P.B.U.H.)

Year 2017, Volume: 15 Issue: 1, 713 - 738, 31.03.2017
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.298215

Abstract

Dokümantasyon ve eleştirel içerik
analizi yöntemleri ile gerçekleştirilen bu çalışmada, genelde eğitime, özelde
de din eğitimine tarihi temel oluşturan,
Hz.
Peygamberin eğitim-öğretim
faaliyetleri
değerlendirilmiş ve bunlardan öğrenme-öğretme ilkeleri çıkartılmıştır.



Hz.
Muhammed’in (s.a.v.) eğitim anlayışından çıkartılan ilkeleri iki kategoride
değerlendirmek mümkündür: Birinci kategoride yer alanlar; insana görelik,
yakından uzağa, somuttan soyuta, bilinenden bilinmeyene, tedricilik, hazır
bulunuşluluk, özgürlük, tekrar, toplumsallık, motivasyon ve açıklık gibi
günümüz eğitim anlayışında da kabul gören öğrenme-öğretim ilkeleridir. İkinci
kategoride yer alanlar ise, günümüz öğrenme-öğretim ilkeleri ile
ilişkilendirilebilmekle birlikte daha çok Hz. Peygamber’in kişiliğini, iletişim
biçimini,  eğitim anlayışını yansıtan,
Hz. Peygambere özgü ilkelerdir. Bunlar da; kolaylık; sevdirme ve ikna etme,
hoşgörü ve sevgi, şefkat; itidal; eşitlik (fırsat ve imkan eşitliği); her yerde
eğitim; insanların eğitimi için bütün imkanlardan yararlanma; itidal;
estetik-zerafet-vefa; alçakgönüllülük ve insan onurunu korumak ve yüceltmektir.

References

  • ABU DAWUD, Good Manners, 10.
  • ÂŞIK EV, Hacer (2012), İbn Haldun’un Eğitim Görüşü, Tıbyan Yayıncılık, İzmir.
  • BUKHARI, (1974), el-Edeb’ül-Müfred, Vols. I-II (Translation and Exegesis. A. Fikri Yavuz), Sönmez Yayınevi, Ahmed Said Matbaası, İstanbul.
  • BUKHARI, Marriage, 1.
  • BUKHARI, Knowledge, 49.
  • BÜYÜKKARAGÖZ, S. Savaş & Çivi, Cuma (1999), Genel Öğretim Metotları Öğretimde Planlama Uygulama, 10th Edition, Beta, İstanbul.
  • CANAN, İbrahim (no date), Hadis Ansiklopedisi Kütüb-i Sitte, Vols. 1, 9, Akçağ Yayınevi, İstanbul.
  • CANAN, İbrahim (2010), Hz. Peygamber’in (s.a.v.) Sünnetinde Terbiye, 2nd Edition, Işık Akademi Yayınları, İstanbul.
  • Hadislerle İslam, (2014), Vols. 2, 3, 6, Diyanet İşleri Başkanlığı, Ankara.
Year 2017, Volume: 15 Issue: 1, 713 - 738, 31.03.2017
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.298215

Abstract

References

  • ABU DAWUD, Good Manners, 10.
  • ÂŞIK EV, Hacer (2012), İbn Haldun’un Eğitim Görüşü, Tıbyan Yayıncılık, İzmir.
  • BUKHARI, (1974), el-Edeb’ül-Müfred, Vols. I-II (Translation and Exegesis. A. Fikri Yavuz), Sönmez Yayınevi, Ahmed Said Matbaası, İstanbul.
  • BUKHARI, Marriage, 1.
  • BUKHARI, Knowledge, 49.
  • BÜYÜKKARAGÖZ, S. Savaş & Çivi, Cuma (1999), Genel Öğretim Metotları Öğretimde Planlama Uygulama, 10th Edition, Beta, İstanbul.
  • CANAN, İbrahim (no date), Hadis Ansiklopedisi Kütüb-i Sitte, Vols. 1, 9, Akçağ Yayınevi, İstanbul.
  • CANAN, İbrahim (2010), Hz. Peygamber’in (s.a.v.) Sünnetinde Terbiye, 2nd Edition, Işık Akademi Yayınları, İstanbul.
  • Hadislerle İslam, (2014), Vols. 2, 3, 6, Diyanet İşleri Başkanlığı, Ankara.
There are 9 citations in total.

Details

Journal Section Beşeri Bilimler Sayısı
Authors

Hacer âşık Ev This is me

Publication Date March 31, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 15 Issue: 1

Cite

APA âşık Ev, H. (2017). LEARNING-TEACHNG PRINCIPLES OF PROPHET MUHAMMAD (P.B.U.H.). Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 713-738. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.298215