Research Article
BibTex RIS Cite

OKUL SOSYAL HİZMETİNDE OKUL BAĞLANTILI HİZMETLER

Year 2017, Volume: 15 Issue: 3, 169 - 188, 30.09.2017

Abstract

Öğrencilerin yaşam
koşulları, aile içi sorunları, sağlık, sosyal ve ekonomik ihtiyaçları, akademik
işlevlerini ve okula devamlarını olumsuz etkileyebilmektedir. Bu çok yönlü ihtiyaç
ve sorunlarla baş edebilmek, meslekler ve kurumlar arası işbirlikleri ve
toplumsal katılım gerektirmektedir. Aynı zamanda bu işbirliklerinin bütüncül
bir bakış ve kapsayıcı bir yaklaşımla bir araya getirilerek, koordine edilmesi
ve okullarla ve öğrencilerle buluşturulması gerekmektedir. Bu okul-toplum
işbirliği yaklaşımları, dünyada okul sosyal hizmetinin de başlangıcını
oluşturmaktadır. Günümüzde ise, okul sosyal hizmetinin uygulandığı ülkelerde,
“okul-bağlantılı hizmetler” olarak adlandırılmakta ve okulların sosyal hizmet birimlerinde
sağlanan hizmetlerden birisi olarak kabul edilmektedir. Son yıllarda, ülkemizde
de çeşitli sosyal projeler ile örnekleri görülmeye başlayan “okul bağlantılı
hizmetler”, okul sosyal hizmetine duyulan ihtiyacı göstermesi açısından da
önemlidir. Bu nedenle, bu makalede “okul bağlantılı hizmetler”in tanıtılması ve
ülkemiz uygulamaları için önerilerde bulunulması amaçlanmıştır. 

References

  • ALVAREZ, Michelle, BYE, Lynn, BRYANT, Randy ve MUMM, Marie (2013), “School Social Workers and Educational Outcomes”, Children & Schools, 35(4), ss. 235-243. ANDERSON-BUTCHER, Dawn ve ASHTON, Deb (2004), “Innovative Models of Collaboration to Serve Children, Youths, Families, and Communities”, Children & Schools, 26(1), ss. 39-53. http://www.bagcilar.bel.tr/icerik/174/14884/risk-altindaki-cocuklara-destek-projesi-gelecegim-guvende.aspx, (18.07.2017) BRIAR-LAWSON, Katharine, LAWSON, H.A., COLLIER, C. ve JOSEPH, A. (1997), “School-Linked Comprehensive Services:Promising Beginnings, Lessons Learned and, Future Challenges”, Social Work in Education, 19(3), ss. 136-148. BRONSTEIN, Laura ve KELLY, Timothy (1998), “A Multidimensional Approach to Evaluating School-Linked Services: A School of Social Work and County Public School Partnership”, Social Work in Education, 20, ss. 152–164. BRONSTEIN, Laura, ANDERSON, Elizabeth, TERWILLIGER, Susan ve SAGER, Kristen (2012), “Evaluating a Model of School-based Health and Social Services: An Interdisciplinary Community–University Collaboration”, Children & Schools, 4(3), ss. 155-165. BRONSTEIN, Laura ve MASON, Susan (2016), “School-linked Services, Promoting Equity for Children, Families, and Communities”, Columbia Universty Press, New York. COUSINS, Linwood H., JACKSON, Kai ve TILL, Michael (1997), “Portrait of a School-Based Health Center: An Ecosystemic Perspective”, Social Work in Education, 19(3), ss. 189-202.
Year 2017, Volume: 15 Issue: 3, 169 - 188, 30.09.2017

Abstract

References

  • ALVAREZ, Michelle, BYE, Lynn, BRYANT, Randy ve MUMM, Marie (2013), “School Social Workers and Educational Outcomes”, Children & Schools, 35(4), ss. 235-243. ANDERSON-BUTCHER, Dawn ve ASHTON, Deb (2004), “Innovative Models of Collaboration to Serve Children, Youths, Families, and Communities”, Children & Schools, 26(1), ss. 39-53. http://www.bagcilar.bel.tr/icerik/174/14884/risk-altindaki-cocuklara-destek-projesi-gelecegim-guvende.aspx, (18.07.2017) BRIAR-LAWSON, Katharine, LAWSON, H.A., COLLIER, C. ve JOSEPH, A. (1997), “School-Linked Comprehensive Services:Promising Beginnings, Lessons Learned and, Future Challenges”, Social Work in Education, 19(3), ss. 136-148. BRONSTEIN, Laura ve KELLY, Timothy (1998), “A Multidimensional Approach to Evaluating School-Linked Services: A School of Social Work and County Public School Partnership”, Social Work in Education, 20, ss. 152–164. BRONSTEIN, Laura, ANDERSON, Elizabeth, TERWILLIGER, Susan ve SAGER, Kristen (2012), “Evaluating a Model of School-based Health and Social Services: An Interdisciplinary Community–University Collaboration”, Children & Schools, 4(3), ss. 155-165. BRONSTEIN, Laura ve MASON, Susan (2016), “School-linked Services, Promoting Equity for Children, Families, and Communities”, Columbia Universty Press, New York. COUSINS, Linwood H., JACKSON, Kai ve TILL, Michael (1997), “Portrait of a School-Based Health Center: An Ecosystemic Perspective”, Social Work in Education, 19(3), ss. 189-202.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Beşeri Bilimler Sayısı
Authors

Emel Yeşilkayalı

Publication Date September 30, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 15 Issue: 3

Cite

APA Yeşilkayalı, E. (2017). OKUL SOSYAL HİZMETİNDE OKUL BAĞLANTILI HİZMETLER. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(3), 169-188. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.340983