Öğrencilerin yaşam
koşulları, aile içi sorunları, sağlık, sosyal ve ekonomik ihtiyaçları, akademik
işlevlerini ve okula devamlarını olumsuz etkileyebilmektedir. Bu çok yönlü ihtiyaç
ve sorunlarla baş edebilmek, meslekler ve kurumlar arası işbirlikleri ve
toplumsal katılım gerektirmektedir. Aynı zamanda bu işbirliklerinin bütüncül
bir bakış ve kapsayıcı bir yaklaşımla bir araya getirilerek, koordine edilmesi
ve okullarla ve öğrencilerle buluşturulması gerekmektedir. Bu okul-toplum
işbirliği yaklaşımları, dünyada okul sosyal hizmetinin de başlangıcını
oluşturmaktadır. Günümüzde ise, okul sosyal hizmetinin uygulandığı ülkelerde,
“okul-bağlantılı hizmetler” olarak adlandırılmakta ve okulların sosyal hizmet birimlerinde
sağlanan hizmetlerden birisi olarak kabul edilmektedir. Son yıllarda, ülkemizde
de çeşitli sosyal projeler ile örnekleri görülmeye başlayan “okul bağlantılı
hizmetler”, okul sosyal hizmetine duyulan ihtiyacı göstermesi açısından da
önemlidir. Bu nedenle, bu makalede “okul bağlantılı hizmetler”in tanıtılması ve
ülkemiz uygulamaları için önerilerde bulunulması amaçlanmıştır.
Journal Section | Beşeri Bilimler Sayısı |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 15 Issue: 3 |