Bu çalışmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının
teknoloji destekli mikro öğretim uygulamaları hakkındaki görüşlerinin
belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma,
Fen Bilgisi Öğretmenliği programı 4. sınıf öğrencileriyle yürütülmüş ve
çalışmaya toplam 54 fen bilgisi öğretmen adayı katılmıştır. Öğretmen
adaylarının görüşlerini ortaya çıkarbilmek için nitel araştırma desenlerinden
biri olan durum çalışması kullanılmıştır. Çalışmada, yarı yapılandırılmış
mülakatlar, odak grup görüşmesi, görüş formu ve öğretmen adaylarının
geliştirdikleri materyallerle dosyaları gibi çeşitli dokümanlar veri toplama aracı
olarak kullanılmıştır. Çalışma sonucunda adaylar teknoloji destekli mikro
öğretim uygulamalarının yararlı olduğunu ve bu uygulamalar boyunca teoride
öğrendikleri bilgileri, bazı strateji, yöntem ve teknikleri, alternatif ölçme
ve değerlendirme tekniklerini, sınıf yönetimi becerilerini yansıtma fırsatları
bulduklarını ifade etmişlerdir.
Fen bilgisi öğretmen adayları teknoloji destekli mikro öğretim durum çalışması görüşler
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Beşeri Bilimler Sayısı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 1 |