Dante Gabriel Rossetti “Jenny” adlı şiirinin üzerinde
çalışmaya Found (Bulundu) adlı resminden neredeyse on yıl kadar önce
başlamıştır. Her ne kadar şairin her iki eseri de düşmüş kadın konusu üzerine
olsa da özellikle “Jenny,” şairin düşmüş kadına sempati duyan ve aynı zamanda
yargılayan çelişkili tutumunu ortaya çıkardığı ve Viktorya Çağı’nda etkin olan
erkek ikiyüzlülüğünü gösterdiği için dikkat çeker. Düşmüş kadının durumunu
yansıtma arzusuyla Viktoryen sansür çığlıklarının arasında kalmış olan Rossetti
bu durumun sonucunda Jenny’i sessizliği ve hareketsizliğiyle safi bir
spekülasyon nesnesine indirgemiştir. Şiir boyunca Jenny’i eril bakış açısı ve
yazarsal gücün spekülasyonlarına maruz bırakan Rossetti, şiirinin
konuşmacısının ataerkil düzenin geleneksel temsilcilerinden pek de farklı
olmadığını gösterir. Bu bağlamda, bu çalışmanın amacı şehvetli hazlara karşı
ilgisiz olduğunun ısrarla altını çizmesine ve bu sebepten ötürü sürekli övgü
beklemesine rağmen, önce kendisi ile Jenny ve sonra kuzeni Nell ile Jenny
arasında sonu gelmeyen karşılaştırmalarıyla, Rossetti’nin konuşmacısının
problematik tutumunun aslında Viktoryen ataerkil ikiyüzlülüğün nasıl da tipik
bir temsili olduğunu tartışmaktır.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Beşeri Bilimler Sayısı |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 16 Issue: 3 |