In this research study opinions about the Faculty and School Collaboration mentorship training course were obtained from the mentor teachers. For this reason, 832 primary school classroom teacher mentors from all over Turkey were accessed to administer the course questionnaire. Out of 814 participants’ answers to the questionnaire the result was found as “positive” and/or “no idea”equally in terms with whether the course achieved its goal. The module “roles and responsibilities of participants”was stated as the topic that was greatly benefited from. While there were * Bu çalışma, araştırmacının “Sınıf Öğretmenlerinin Hizmet Öncesi Eğitiminde Yer Alan Staj Uygulamalarının Değerlendirilmesi (2008)” isimli MEB- EARGED destekli yayınlanmamış projesinin bir kesitini oluşturmaktadır. more opinions of “no idea” in whether the course programme is effective in training the mentors, it is concluded that such a programme is a necessity for educating efficient mentors. The mentors who viewed the programme as not necessary regarded the issue as negative due to the Professional experience they had.
Faculty and school cooperation school experience mentor elementary school teacher
Genel tarama niteliğinde olan bu araştırma, uygulama öğretmenlerinin “Eğitim Fakültesi- Uygulama Okulu İşbirliği Kurs Programı” hakkındaki görüşlerini elde etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla, Türkiye’nin tüm bölgelerine ulaşılarak uygulama öğretmenliği görevini üstlenmiş olan 832 Sınıf Öğretmenine, Kurs Programı Anket Formu uygulanmıştır. Analize değer görülen 814 ölçme aracından elde edilen veriler, söz konusu kurs programının, öğretmenlik uygulaması sürecini amacına ulaştırmasına ilişkin “olumlu” ve “kararsız” görüşlerin eşit oranda olduğunu göstermektedir. Kurs programında yer alan “bireylerin görev ve sorumlulukları” isimli öğrenme modülü, uygulama sürecinde en fazla yararlanılan konu olmuştur. Yine kurs programının etkili bir uygulama öğretmeni yetiştirme konusundaki “kararsız” görüşlerin oranı daha yüksek iken, uygulama öğretmeni yetiştirme programlarının da “gerekli “ olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Uygulama öğretmeni olabilmek için bir eğitim gereksiniminde olmayan uygulama öğretmenlerinin gerekçeleri ise öğretmenlik deneyimlerine olan güvenden kaynaklanmaktadır.
Fakülte- okul işbirliği okul deneyimi uygulama öğretmeni sınıf öğretmeni
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 11 Sayı: 2 |