Özellikle orta ve büyük ölçekli işletmelerin ihtiyacı olan bütçeleme ve planlama süreçleri, standart bütçeleme prosedürleri çerçevesinde yapıldığında işletmelerin stratejilerine cevap verme ihtiyacını karşılayamamaktadır. Bu sebeple, bütçeleme sürecini satış tahminlerinin bir sonucu olmaktan ziyade işletme stratejilerinin bir sonucu haline dönüştürmek gerekmektedir. Bunun için işletme stratejilerini belirleyen ve işletme karını etkileyen işletme içi ve dışı dinamiklerin tespit edilerek anlamlı bir model haline getirilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada işletme stratejilerine uygun olarak karı etkileyebilecek unsurlar PIMS (Profit Impact of Market Strategies) analizi çerçevesinde değerlendirilerek stratejik kar tahmin modeli elde edilmek istenmiştir. Elde edilen modele işletme içi ve dışı dinamiklerden ölçülebilir nitelikteki bağımsız değişkenler eklenerek stratejik kar tahmini yapılmıştır. Bu kar tahmini satış tahmininden bağımsız ve sadece işletme stratejilerine göre hedeflenen bir kar olarak değerlendirilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 10 Sayı: 2 |