Bu nicel çalışmada, çocukları okul öncesi eğitim
kurumlarına devam eden 493 ebeveynin ebeveynlik tutumları ile yetişkin ayrılık
kaygıları arasındaki ilişki incelemiştir. Veri analizi için bağımsız
örneklemler için t-testi, tek yönlü ANOVA ve Pearson korelasyon analizleri
yapılmıştır. Analiz sonucunda, anne babaların eğitim durumlarına göre bütün
ebeveynlik tutumlarında anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Annelerin
Erişkin Ayrılma Anksiyetesi Ölçeği’nden aldıkları ortalama puanların babaların
aldığı puanlardan yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Ebeveynlerin Erişkin Ayrılma
Anksiyetesi Ölçeği puanlarındaki önemli farklılıklar, yaşları, eğitim
düzeyleri, yaşadıkları ev tipi ve aylık gelirleriyle ilişkilidir. Ayrıca,
yetişkin ayrılık kaygısı ile demokratik/yetkili ebeveynlik tutumu arasında
negatif, diğer üç tutum (otoriter, izin verici, aşırı koruyucu) arasında ise
pozitif bir ilişki olduğu görülmüştür.
Ebeveynler Ebeveyn Tutumları Yetişkin Ayrılık Kaygısı İlişki
This quantitative study examined the relationships
between four types of parenting attitudes and adult separation anxiety among
493 parents of children attending preschool. Independent-samples t-test,
one-way ANOVA, and Pearson correlation revealed that parental educational
levels were related to significant differences among all four parenting
attitudes. The female respondents’ mean scores on the ASA [Adult Separation
Anxiety Questionnaire] were higher than those of the male respondents.
Significant differences in the parents’ ASA scores were related to their ages,
educational levels, house types and monthly incomes. There was also a negative
relationship between separation anxiety and the authoritative parenting
attitude, and a positive relationship between separation anxiety and the other
three attitudes studied.
Parents parenting attitudes adult separation anxiety Relationship
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 17 Sayı: 4 |