In the school environment where they become acquainted with rules and acquire certain knowledge, attitudes, skills, and behaviors, recesses during which they socialize with a lot of peers coming from different backgrounds and learn social skills and values are as important as classes. In this regard, this study aims to reveal students’ and teachers’ views about recesses. The study employs the case study method a qualitative research design. The sizes or features of school gardens were considered while determining the study group. 125 third graders from three different selected schools and five teachers from each school constituted the study group. Data were coll ected through student and teacher form prepared by the researcher and analyzed through content analysis. At the end of the study, an attempt was made to show student and teacher views concerning the steps that can be taken to make recesses more effective and productive.
İlkokul çağı çocukları
için zamanlarının büyük bir kısmının okulda geçtiğini söylemek mümkündür.
Kurallarla tanışılan bir takım bilgi, tutum, beceri ve davranışların
kazanıldığı bir ortam olan okulda; farklı çevrelerden gelen birçok yaşıtıyla
sosyalleştikleri, sosyal beceri ve değerleri öğrenirken teneffüsler de
dersler kadar önemli bir ortam sunmaktadır. Bu doğrultuda çalışmanın amacı,
öğrencilerin ve öğretmenlerin teneffüse yönelik görüşlerini alarak var olan
durumu ortaya koymaktır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden biri olan
durum çalışması deseninde kurgulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018
öğretim yılında İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan 3 farklı okulda okuyan
ve 3. sınıfta öğrenim gören 125 öğrenci ve 5 öğretmen oluşturmaktadır. Elde edilen veriler içerik analizi ile
çözümlenmiştir. Çalışma sonucunda öğrenciler teneffüslerini çoğunlukla açık
alanda oyun oynayarak ve spor yaparak geçirdiklerini, diğer öğrencilerin
kendilerine çarpması/itmesinden ve gürültüden rahatsız olduklarını ifade
ettikleri görülmektedir. Hayallerindeki teneffüslere yönelik olarak ise en çok
okuldaki fiziki alanların ve zamansal düzenlemelere yönelik fikirleri
kapsadığı görülmektedir. Öğretmenlerin teneffüslerin daha etkili ve verimli
geçmesine yönelik görüşleri incelendiğinde ise okuldaki fiziki altyapıya
ilişkin problemlerin düzeltilmesine yönelik yapılması gereken değişikliklere
vurgu yaptıkları görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cumhuriyet Armağan Sayısı |