Çalışmanın amacı uluslararası öğrencilerin koronavirüs farkındalık düzeyleri ve yükseköğretime uyum yeterlikleri ile bu iki değişken arasındaki ilişkinin incelenmesidir. İlişkisel tarama modelinde olan araştırma 207 uluslararası öğrenci ile yürütülmüştür. Veri toplama araçları Koronavirüs Farkındalık Ölçeği ve Uluslararası Öğrencilerin Yükseköğretime Uyum Yeterlikleri Ölçeğidir. Koronavirüs farkındalık ve yükseköğretime uyum düzeylerinin saptanmasında ortalama, standart sapma değerlerinden; koronavirüs farkındalığı alt boyutları ile yükseköğretime uyum yeterliği arasındaki ilişkileri incelemek amacıyla Pearson Korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Uluslararası öğrencilerin bulaşma tedbiri, güncel gelişmeleri takip etme ve hijyen tedbiri farkındalığının orta düzeyde olduğu; yükseköğretime uyum yeterliklerinin akademik ders ve prensip boyutunda yüksek düzeyde olduğu, akademik yaşantı, sosyal/kültürel yaşam ve toplam uyum yeterliği boyutunda orta düzeyde olduğu görülmektedir. Koronavirüs farkındalığı ile yükseköğretime uyum yeterliği arasındaki korelasyonlar incelendiğinde bulaşma tedbiri ile toplam uyum yeterliği arasında ilişki bulunmamakta, güncel gelişmeleri takip etme ve hijyen tedbiri boyutları ile toplam uyum yeterliği arasında pozitif yönde, düşük düzeyde ve anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir.
uluslararası öğrenci koronavirüs farkındalığı yükseköğretime uyum yeterliği
The aim of the study is to examine the relationship between international students' awareness of coronavirus and their ability to adapt to higher education and these two variables. The research, which is in the relational screening model, was conducted with 207 international students. Data collection tools are the Coronavirus Awareness Scale and the Scale of International Students' Adaptation to Higher Education. In determining the level of awareness of coronavirus and adaptation to higher education, the mean and standard deviation values are; Pearson Correlation analysis was used to examine the relationships between the sub-dimensions of coronavirus awareness and the competence to adapt to higher education. The awareness of international students on the prevention of contamination, following current developments and hygiene measures, is at a moderate level; It is seen that the competences of adapting to higher education are at a high level in terms of academic course and principles, and at a medium level in terms of academic life, social/cultural life and total adjustment competence. When the correlations between coronavirus awareness and compliance with higher education are examined, there is no relationship between the prevention of contamination and the total compliance competence, it is seen that there is a positive, low and significant relationship between the dimensions of following current developments and hygiene measures and the total compliance competence.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 20 Sayı: 2 |