Influencer pazarlaması, pazarlama alanındaki trend araştırma konularından biridir. Bu bağlamda, bu çalışma akademisyenler tarafından influencer pazarlaması hakkında yayınlanan çalışmaları bibliyometrik olarak değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Scopus veri tabanında yer alan ve influencer pazarlaması konu başlığı ve eş anlamlılarını içeren 1584 İngilizce makaleye bibliyometrik analiz uygulanmıştır. Veriler, R programının 4.2.2 sürümü aracılığıyla yayın bilgileri, atıf analizi, kelime bulutu ve yazar bilgileri olmak üzere dört başlık altında analiz edilmiştir. Ayrıca bazı analizlerde Voyant Tools metin analiz programı kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, 2002-2022 yılları arasında Scopus veri tabanında yer alan influencer pazarlaması ile ilgili İngilizce makalelerin odağında bibliyometrik analiz kullanarak bir özet sunulması amaçlanmıştır. Araştırma sonuçlarının influencer pazarlaması konusunda gelecekte yapılacak çalışmalar için genel bir rehber niteliği taşıyacağı düşünülmektedir.
Yukarıda bilgilerine yer verilen çalışma, etik kurul izni gerektirmeyen çalışmalar özelliği taşıdığını beyan ederiz.
Yazar Hamit Erdoğan YÖK 100/2000 doktora öğrencisidir ve "Yükseköğretim Kurulu" tarafından YÖK 100/2000 Bursu ile desteklenmektedir. Sakarya Üniversitesi'ne ve YÖK 100/2000 Doktora Bursu Projesi'ne desteklerinden dolayı teşekkür ederiz.
Influencer marketing is one of the trending research topics in marketing. In this context, this study aims to bibliometrically evaluate the work published by academics about influencer marketing. Bibliometric analysis was applied to 1584 English articles in the Scopus database containing the subject title of influencer marketing and its synonyms. The data were analyzed under four headings—information of published articles, citation analysis, word cloud and author information—through the R program version 4.2.2. Additionally, the Voyant Tools text analysis program was used in some analyses. The research results will provide a detailed report on English articles in the Scopus database regarding influencer marketing between 2002 and 2022. It is thought that the research results will provide a general guide for future studies on influencer marketing.
We declare that the above-mentioned study has the characteristics of studies that do not require ethics committee permission.
Author Hamit Erdoğan is a CoHE 100/2000 doctoral student and is supported by the “Council of Higher Education” with a CoHE 100/2000 Scholarship. We thank Sakarya University and CoHE for the 100/2000 PhD Scholarship Project for their support.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Pazarlama (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 7 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 3 |