Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Influencer Pazarlamasındaki Eğilimler: Bibliyometrik Bir Analiz ve Geleceğe Yönelik Öneriler

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 3, 35 - 55, 30.09.2024
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1466546

Öz

Influencer pazarlaması, pazarlama alanındaki trend araştırma konularından biridir. Bu bağlamda, bu çalışma akademisyenler tarafından influencer pazarlaması hakkında yayınlanan çalışmaları bibliyometrik olarak değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Scopus veri tabanında yer alan ve influencer pazarlaması konu başlığı ve eş anlamlılarını içeren 1584 İngilizce makaleye bibliyometrik analiz uygulanmıştır. Veriler, R programının 4.2.2 sürümü aracılığıyla yayın bilgileri, atıf analizi, kelime bulutu ve yazar bilgileri olmak üzere dört başlık altında analiz edilmiştir. Ayrıca bazı analizlerde Voyant Tools metin analiz programı kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, 2002-2022 yılları arasında Scopus veri tabanında yer alan influencer pazarlaması ile ilgili İngilizce makalelerin odağında bibliyometrik analiz kullanarak bir özet sunulması amaçlanmıştır. Araştırma sonuçlarının influencer pazarlaması konusunda gelecekte yapılacak çalışmalar için genel bir rehber niteliği taşıyacağı düşünülmektedir.

Etik Beyan

Yukarıda bilgilerine yer verilen çalışma, etik kurul izni gerektirmeyen çalışmalar özelliği taşıdığını beyan ederiz.

Teşekkür

Yazar Hamit Erdoğan YÖK 100/2000 doktora öğrencisidir ve "Yükseköğretim Kurulu" tarafından YÖK 100/2000 Bursu ile desteklenmektedir. Sakarya Üniversitesi'ne ve YÖK 100/2000 Doktora Bursu Projesi'ne desteklerinden dolayı teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Abhishek, & Srivastava, M. (2021). Mapping the influence of influencer marketing: A bibliometric analysis. Marketing Intelligence & Planning, 39(7), 979–1003. https://doi.org/10.1108/MIP-03-2021-0085
  • Aria, M., & Cuccurullo, C. (2017). bibliometrix: An R-tool for comprehensive science mapping analysis. Journal of Informetrics, 11(4), 959–975. https://doi.org/10.1016/j.joi.2017.08.007
  • Basuroy, S., Chatterjee, S., & Ravid, S. A. (2003). How critical are critical reviews? The box office effects of film critics, star power, and budgets. Journal of Marketing, 67(4), 103–117. https://doi.org/10.1509/jmkg.67.4.103.18692

Trends in Influencer Marketing: A Bibliometric Analysis and Future Directions

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 3, 35 - 55, 30.09.2024
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1466546

Öz

Influencer marketing is one of the trending research topics in marketing. In this context, this study aims to bibliometrically evaluate the work published by academics about influencer marketing. Bibliometric analysis was applied to 1584 English articles in the Scopus database containing the subject title of influencer marketing and its synonyms. The data were analyzed under four headings—information of published articles, citation analysis, word cloud and author information—through the R program version 4.2.2. Additionally, the Voyant Tools text analysis program was used in some analyses. The research results will provide a detailed report on English articles in the Scopus database regarding influencer marketing between 2002 and 2022. It is thought that the research results will provide a general guide for future studies on influencer marketing.

Etik Beyan

We declare that the above-mentioned study has the characteristics of studies that do not require ethics committee permission.

Teşekkür

Author Hamit Erdoğan is a CoHE 100/2000 doctoral student and is supported by the “Council of Higher Education” with a CoHE 100/2000 Scholarship. We thank Sakarya University and CoHE for the 100/2000 PhD Scholarship Project for their support.

Kaynakça

  • Abhishek, & Srivastava, M. (2021). Mapping the influence of influencer marketing: A bibliometric analysis. Marketing Intelligence & Planning, 39(7), 979–1003. https://doi.org/10.1108/MIP-03-2021-0085
  • Aria, M., & Cuccurullo, C. (2017). bibliometrix: An R-tool for comprehensive science mapping analysis. Journal of Informetrics, 11(4), 959–975. https://doi.org/10.1016/j.joi.2017.08.007
  • Basuroy, S., Chatterjee, S., & Ravid, S. A. (2003). How critical are critical reviews? The box office effects of film critics, star power, and budgets. Journal of Marketing, 67(4), 103–117. https://doi.org/10.1509/jmkg.67.4.103.18692
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Pazarlama (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hamit Erdoğan 0000-0003-4545-2695

Burcu Mucan Özcan 0000-0002-6499-4660

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 7 Nisan 2024
Kabul Tarihi 5 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Erdoğan, H., & Mucan Özcan, B. (2024). Trends in Influencer Marketing: A Bibliometric Analysis and Future Directions. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(3), 35-55. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1466546