Bu çalışmanın amacı Lucy Kirkwood’un it felt empty when the heart went at first but it is alright now (2009) oyununda bedenin tanımını, kadın bedenini, tiyatro ve beden kuramlarının kesişim alanlarını incelemektir. Oyun, insan kaçakçılığı yoluyla Doğu Avrupa ve Batı Afrika’dan Londra’ya büyük umutlar ile gelen iki kadının nasıl terk edildiklerini, hayatlarını devam ettirebilmeleri için istismara uğrayan kadınların seks ticareti içerisinde bedenlerini nasıl feda ettiklerini, nasıl köle olarak kullanıldıklarını resmetmektedir. Kirkwood’un oyunu söz ve hak sahibi olmayan kadınları sahneye taşır. Dijana, güvendiği ve sevdiği Babac tarafından kandırılır ve bedeni hep başkaları tarafından kullanılır, ötelenir, tanımlanır. Nijeryalı Gloria ise insan kaçakçılığı yoluyla para kazanmak ve ülkesindeki ailesine para göndermek için Londra’ya gelir fakat elinden pasaportu alınıp zorla çalıştırılmaya başlatılan Gloria hapse girer. Tarihsel süreç içerisinde kadın ve beden söylemine, ekonomik koşullar ile mücadele etmek ve özgürlüğünü kazanmak için çabalayan kadınların nasıl modern köle olarak kullanıldığına odaklanan bu çalışma, Lucy Kirkwood’un oyununu farklı düşünür ve yazarların beden kuramları, tanımlamaları ve söylemleri üzerinden analiz etmeye çalışmaktadır.
Lucy Kirkwood Beden Kadın insan kaçakçılığı modern köle önce bir boşluk oldu kalp gidince ama şimdi iyi
This study examines the definition of the body, the female body, the intersection of theatre and body theories in Lucy Kirkwood's play It Felt Empty When the Heart Went at First but It is Alright Now (2009). The play depicts the two women who come to London from Eastern Europe and West Africa with great hopes through human trafficking. It highlights how they are abandoned, how the abused women sacrifice their bodies in the sex trade in order to continue their lives, and how they are enslaved. Kirkwood's play portrays women who have no voice or rights. Dijana is deceived by Babac, whom she trusts and loves, and her body is always exploited, marginalised and defined by others. The other heroine, Gloria from Nigeria, comes to London to earn money through human trafficking and to send money to her family in her country. However, Gloria, whose passport is grabbed away from her and forced labour is started, ends up in jail. Focusing on the discourse of women and the body in the historical process and how women who struggle with economic conditions and strive to gain their freedom are used as modern slaves, this study tries to analyse Lucy Kirkwood's play through the body theories, definitions and discourses of diverse thinkers and authors.
Lucy Kirkwood Body Woman human trafficking It Felt Empty When The Heart Went at first but It is Alright Now
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 3 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 23 Sayı: 2 |