Amaç: Öğrenme stratejileri, bilgi ve beceri elde edinimi ile ilişkili düşünme sürecini sistematik bir şekilde yönetmek için kullanılan bilişsel araçlardır. Öğrenme stratejileri, öğrencilerin öğrenmelerini planlamasını, organize etmesini, izlemesini ve yansıtmasını sağlayan entelektüel kaynaklar olarak görülmektedir. Beden eğitimi dışındaki diğer konu alanlarındaki öğrenmelerde, araştırmacılar; öğretmen davranışı ve öğrenci başarısı arasında bir aracı olarak öğrencilerin öğrenme stratejilerini değerlendirmeye başlamışlardır. Ancak, beden eğitimi alanında yapılan çalışmalar ise azdır. Bu yüzden, bu boşluğu doldurmak için bu araştırmanın amacını, Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin öğrenme stratejilerinin belirlenmesi; kullandıkları öğrenme stratejilerinin öğrencilerin cinsiyetlerine, öğrenim görmekte oldukları bölümlere, sınıf düzeylerine ve mezun oldukları ortaöğretim alan/bölümlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesi oluşturmaktadır.Gereç ve Yöntemler: Veriler, Güven ve Özdemir tarafından geliştirilen “Öğrenme Stratejilerini Belirleme Ölçeği” aracılığıyla toplanmıştır. Anket iki bölümden oluşmaktadır. Anketin birinci bölüm, demografik faktörleri içermektedir. Anketin ikinci bölümü ise Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulundaki öğrenciler tarafından kullanılan öğrenme stratejilerini belirlemeye yöneliktir ve 39 maddeyi içermektedir. 5’li Likert tipi ölçeği bu maddeleri değerlendirmek için kullanılmıştır. Anket, Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören toplam 502 öğrenciye uygulanmıştır. Verilerin bilgisayarla çözümlenmesinde, sayısal karşılaştırmalar için “aritmetik ortalama” ve “standart sapma” kullanılmıştır. Tutumlar arasındaki farklılıkları belirlemek için bağımsız gruplar için ikili küme karşılaştırmalarında “t-testi” ve ikiden fazla kümelerin karşılaştırılmasında ANOVA kullanılmıştır. İstatistiksel analizde, 0.05 anlamlılık düzeyi olarak kabul edilmiştir.Bulgular ve Sonuç: Araştırma sonuçları, öğrencilerin duyuşsal stratejileri, yineleme stratejileri ve örgütleme stratejilerinden daha fazla anlamlandırma stratejilerini ve anlamayı izleme stratejilerini kullandıklarını göstermektedir. Ayrıca, öğrencilerin cinsiyetleri ile öğrencilerin kullandıkları öğrenme stratejileri arasında anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır. Diğer taraftan, öğrencilerin öğrenim gördükleri bölümler, sınıf düzeyleri ve mezun oldukları ortaöğretim alanları ile kullandıkları öğrenme stratejileri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.
Objective: Learning strategies are the cognitive tools used to systematically manage the thought processassociated with knowledge and skill acquisition. Learning strategies should be seen as the intellectual resources thatenable learners to plan, organize, monitor, guide, and reflect on learning. In the learning of subject matters other thanphysical education, researchers had already begun to examine students' learning strategies as the mediator betweenteacher behaviour and student achievement. However, in the subject matter of physical education, research is comparatively sparse. Therefore, in an attempt to fill the void, this study aimed to obtain a profile of learning strategiesused by students in the School of Physical Education and Sports at Anadolu University and to investigate whether therewas a significant difference in students’ used learning strategies according to their gender, their departments, their classlevel and their type of field being graduated high school. Material and Methods: Data were collected by means of“Learning Strategies Determining Scale” developed by Güven and Özdemir. The questionnaire consisted of two parts.First part of the questionnaire is consisted of demographic factors. Second part of the questionnaire is to determine aprofile of learning strategies used by students in the School of Physical Education and Sports at Anadolu Universityand consisted of 39 items. 5-likert scale was used to evaluate these items. Questionnaire was applied to a total of 502students who was educating in the School of Physical Education and Sports at Anadolu University. In the data analysis, “arithmethic mean and standart deviation” for numerical comparisons were used. In order to determine the differences among attitudes, t-test was used for two-way comparisons for independent groups and ANOVA was used inorder to compare variables of groups more than two. In the statistical analysis, 0.05 was accepted as the significancelevel. Results and Conclusion: The results show that students use elaboration strategies and comprehension monitoring strategies more than affective, rehearsal and organizational strategies. Furthermore, there was significant difference between students’ used learning strategies and their gender. On the other hand, there was no significantdifference between students’ used learning strategies and their departments, their class level and their type of fieldbeing graduated high school
Other ID | JA63EP69GD |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2010 |
Submission Date | December 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 3 |