Bu araştırmanın amacı, sporun sosyal yönden pazarlanmasının, toplum tutumuna etkilerinin ve toplumun spora yönelik tutumlarının araştırılmasıdır. Verilerin toplanmasında, araştırmacı tarafından geliştirilen, “Sporun Sosyal Yönden Pazarlanmasına İlişkin Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından geçerlilik ve güvenirlik analizi yapılmış olan tutum ölçeği, Muğla ilinde tesadüfî örnekleme yöntemi ile seçilen, 18 yaş ve üzerinde 779 kişiye uygulanmış, frekans ve yüzdeleri hesaplanmıştır. Sonuç olarak, spor bilincinin yaygınlaştırılmasında sosyal pazarlamanın toplum tutumuna etkisini ölçebilecek geçerli ve güvenilebilir bir tutum ölçeği geliştirilmiş, ölçeğin uygulanması sonucunda; katılımcıların sporun sosyal yönden pazarlanması konusundaki tutumları hususunda, en büyük payı kararsız ve olumlu tutum içerisinde yer alanların oluşturduğu, ülkenin imajı, çocukların sağlıklı gelişimi ve kendileri için sporun iyi olduğunu düşündükleri ancak bunu uygulamaya dökmedikleri, sporu tam anlamıyla bir ihtiyaç olarak görmedikleri, günlük fiziksel aktivitelerini egzersizle ilişkilendiremedikleri, spor bilinci ile ülkenin Olimpiyat düzenlemesi arasında doğru bir ilişki kurdukları, spor yapan kişi sayısının artması ile toplum içi şiddetin azalacağını düşündükleri, spor medyasının toplumu yeterince bilgilendirmediğini, toplumca sevilen kişilerin spor bilincini artırabileceğini ve okullarda spor bilincinin aşılanmadığını düşündükleri tespit edilmiştir.
The aim of this study is the investigation of social marketing of sports and its effects on the public attitude and the attitude of the society towards sport. In order to gather data, “the Attitude Scale for Social Marketing of Sport” (ASSMS) was used. Attitude scale which was done reliability and validity analyze by the researcher was applied to 779 people over 18 who were randomly selected in Mugla, the frequency and percentage were calculated. The research results have revealed that people who have an indecisive attitude and a positive attitude make up the largest groups when the views of the participants about social marketing of sport are considered. It has also been showed that majority of the participants think that sport is good for the image of the country, healthy development of their children as well as for themselves; however, they neither apply this in their life nor consider sport as a need, they do not relate their daily activities with exercise, they directly relate the social sport consciousness with the national Olympic organizations and believe that as the number of people doing sport increases, social violence will decrease, but they do not think that sport media inform the society efficiently suggesting that popular people in the society can improve sport consciousness and finally they are not convinced that children are trained to get conscious of the importance of sport at schools
Other ID | JA43SA86GY |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2011 |
Submission Date | September 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 2 |