Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğrenci Ebelerin Duygusal Zekaları İle İletişim Becerileri Arasındaki İlişki

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 4, - , 21.12.2016

Öz




Amaç: Duygusal zekâ ve iletişim becerilerini
kullanma, çalışma yaşamında başarıya ulaşmanın önemli anahtarları olarak
görülmektedir. Bu araştırmanın amacı, ebelik öğrencilerinin duygusal zekaları
ile iletişim becerileri arasındaki ilişkiyi incelemektir.




Yöntem: Tanımlayıcı
tipte olan bu araştırmanın evrenini 327 öğrenci ebe oluşturmuştur.  Verilerin toplanmasında sosyo-demografik
soruların olduğu anket formu, Schutte ve arkadaşlarının hazırladığı Duygusal
Zekâ Ölçeği,  Ersanlı ve Balcı tarafından
geliştirilen İletişim Becerileri Envanteri kullanılmıştır. Verilerin analizinde
SPSS Paket Programı kullanılarak frekans, yüzde, ortalama, standart sapma ve
korelasyona bakılmıştır.




Bulgular:  Öğrencilerin
yaş ortalamaları 20,64±2,07’dir. Toplam duygusal zeka puanı 150,20±17,57,
toplam iletişim beceri puanı ise 163,06±13,30 bulunmuştur.  Ebelik öğrencisi olduğu için memnun olan ve
kendi iletişimlerinin iyi olduğunu belirten öğrencilerin duygusal zeka ve
iletişim beceri puanları yüksek bulunmuştur (p<0,05). Öğrencilerin duygusal
zeka düzeyleri ile iletişim becerileri arasındaki ilişkinin negatif yönde ve
çok zayıf olduğu (r=-,05), istatistiksel olarak anlamlı olmadığı (p>0,05)
saptanmıştır.




Sonuç: Öğrenci ebelerin duygusal zekâ puanları ile
iletişim beceri puanları diğer çalışmalarla karşılaştırıldığında oldukça
yüksektir. Öğrencilerin duygusal zeka ile iletişim becerileri arasında anlamlı
ilişki bulunmamıştır.




Kaynakça

  • 1. Gürşen Otacıoğlu S. Müzik Öğretmeni Adaylarının Duygusal Zeka ile Akademik ve Çalgı Başarı Düzeyleri Arasındaki İlişki. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2009; 19(1) : 85-96.
  • 2. Karabulut A. Duygusal Zeka: Baron Ölçeği Uyarlaması. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Anabilim Dalı Yükseklisans Tezi. İzmir 2012 : 15-17.
  • 3. Salovey P, Mayer J.D.Emotional intelligence. Imagination, Cognition, and Personality. 1990; 9:185–211.
  • 4. Karabulutlu E, Yılmaz S, Yurttaş A. Öğrencilerin Duygusal Zeka Düzeyleri ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişki. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi. 2011;2(2):75-79.
  • 5. Çetinkaya Ö, Alparslan M.A. Duygusal Zekanın İletişim Becerileri Üzerine Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2011;16(1):363-377.
  • 6. Delice M, Günbeyi M. Duygusal Zeka ve Liderlik İlişkisinin İncelenmesi: Polis Teşkilatı Örneği. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2013; 27(1).
  • 7. Aslan Ş, Özata M. Sağlık Yöneticilerinde Duygusal Zekâ Boyutlarının Cooper Sawaf Haritasıyla Araştırılması. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi. 2006;9(2).
  • 8. Avşar G, Kaşıkcı M. Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinde Duygusal Zeka Düzeyi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2010; 13: 1.
  • 9. Ünsar S, Yıldız Fındık Ü, Kurt Sadırlı S, Erol Ö, Ünsar S. Edirne Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Duygusal Zeka Düzeyleri. Bilim Eğitim ve Düşünce Dergisi. 2009;9(1).
  • 10. Kumcağız H, Yılmaz M, Çelik B.S, Avcı A.İ. Hemşirelerin iletişim becerileri: Samsun ili örneği. Dicle Tıp Dergisi. 2011; 38(1):49-56.
Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 4, - , 21.12.2016

Öz

Kaynakça

  • 1. Gürşen Otacıoğlu S. Müzik Öğretmeni Adaylarının Duygusal Zeka ile Akademik ve Çalgı Başarı Düzeyleri Arasındaki İlişki. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2009; 19(1) : 85-96.
  • 2. Karabulut A. Duygusal Zeka: Baron Ölçeği Uyarlaması. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Anabilim Dalı Yükseklisans Tezi. İzmir 2012 : 15-17.
  • 3. Salovey P, Mayer J.D.Emotional intelligence. Imagination, Cognition, and Personality. 1990; 9:185–211.
  • 4. Karabulutlu E, Yılmaz S, Yurttaş A. Öğrencilerin Duygusal Zeka Düzeyleri ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişki. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi. 2011;2(2):75-79.
  • 5. Çetinkaya Ö, Alparslan M.A. Duygusal Zekanın İletişim Becerileri Üzerine Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2011;16(1):363-377.
  • 6. Delice M, Günbeyi M. Duygusal Zeka ve Liderlik İlişkisinin İncelenmesi: Polis Teşkilatı Örneği. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2013; 27(1).
  • 7. Aslan Ş, Özata M. Sağlık Yöneticilerinde Duygusal Zekâ Boyutlarının Cooper Sawaf Haritasıyla Araştırılması. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi. 2006;9(2).
  • 8. Avşar G, Kaşıkcı M. Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinde Duygusal Zeka Düzeyi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2010; 13: 1.
  • 9. Ünsar S, Yıldız Fındık Ü, Kurt Sadırlı S, Erol Ö, Ünsar S. Edirne Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Duygusal Zeka Düzeyleri. Bilim Eğitim ve Düşünce Dergisi. 2009;9(1).
  • 10. Kumcağız H, Yılmaz M, Çelik B.S, Avcı A.İ. Hemşirelerin iletişim becerileri: Samsun ili örneği. Dicle Tıp Dergisi. 2011; 38(1):49-56.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Olgu Sunumu
Yazarlar

Hazal Türken Bu kişi benim

Begüm Es Bu kişi benim

Selda İldan Çalım Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 21 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Türken, H., Es, B., & Çalım, S. İ. (2016). Öğrenci Ebelerin Duygusal Zekaları İle İletişim Becerileri Arasındaki İlişki. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(4).
AMA Türken H, Es B, Çalım Sİ. Öğrenci Ebelerin Duygusal Zekaları İle İletişim Becerileri Arasındaki İlişki. CBU-SBED. Aralık 2016;3(4).
Chicago Türken, Hazal, Begüm Es, ve Selda İldan Çalım. “Öğrenci Ebelerin Duygusal Zekaları İle İletişim Becerileri Arasındaki İlişki”. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 3, sy. 4 (Aralık 2016).
EndNote Türken H, Es B, Çalım Sİ (01 Aralık 2016) Öğrenci Ebelerin Duygusal Zekaları İle İletişim Becerileri Arasındaki İlişki. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 3 4
IEEE H. Türken, B. Es, ve S. İ. Çalım, “Öğrenci Ebelerin Duygusal Zekaları İle İletişim Becerileri Arasındaki İlişki”, CBU-SBED, c. 3, sy. 4, 2016.
ISNAD Türken, Hazal vd. “Öğrenci Ebelerin Duygusal Zekaları İle İletişim Becerileri Arasındaki İlişki”. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 3/4 (Aralık 2016).
JAMA Türken H, Es B, Çalım Sİ. Öğrenci Ebelerin Duygusal Zekaları İle İletişim Becerileri Arasındaki İlişki. CBU-SBED. 2016;3.
MLA Türken, Hazal vd. “Öğrenci Ebelerin Duygusal Zekaları İle İletişim Becerileri Arasındaki İlişki”. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 3, sy. 4, 2016.
Vancouver Türken H, Es B, Çalım Sİ. Öğrenci Ebelerin Duygusal Zekaları İle İletişim Becerileri Arasındaki İlişki. CBU-SBED. 2016;3(4).