Amaç: Duygusal zekâ ve iletişim becerilerini
kullanma, çalışma yaşamında başarıya ulaşmanın önemli anahtarları olarak
görülmektedir. Bu araştırmanın amacı, ebelik öğrencilerinin duygusal zekaları
ile iletişim becerileri arasındaki ilişkiyi incelemektir.
Yöntem: Tanımlayıcı
tipte olan bu araştırmanın evrenini 327 öğrenci ebe oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında sosyo-demografik
soruların olduğu anket formu, Schutte ve arkadaşlarının hazırladığı Duygusal
Zekâ Ölçeği, Ersanlı ve Balcı tarafından
geliştirilen İletişim Becerileri Envanteri kullanılmıştır. Verilerin analizinde
SPSS Paket Programı kullanılarak frekans, yüzde, ortalama, standart sapma ve
korelasyona bakılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin
yaş ortalamaları 20,64±2,07’dir. Toplam duygusal zeka puanı 150,20±17,57,
toplam iletişim beceri puanı ise 163,06±13,30 bulunmuştur. Ebelik öğrencisi olduğu için memnun olan ve
kendi iletişimlerinin iyi olduğunu belirten öğrencilerin duygusal zeka ve
iletişim beceri puanları yüksek bulunmuştur (p<0,05). Öğrencilerin duygusal
zeka düzeyleri ile iletişim becerileri arasındaki ilişkinin negatif yönde ve
çok zayıf olduğu (r=-,05), istatistiksel olarak anlamlı olmadığı (p>0,05)
saptanmıştır.
Sonuç: Öğrenci ebelerin duygusal zekâ puanları ile
iletişim beceri puanları diğer çalışmalarla karşılaştırıldığında oldukça
yüksektir. Öğrencilerin duygusal zeka ile iletişim becerileri arasında anlamlı
ilişki bulunmamıştır.
Bölüm | Olgu Sunumu |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 4 |