Research Article
BibTex RIS Cite

SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ KAPSAMINDA BİREYLERİN SOSYAL İLİŞKİLERİNDE KARARLILIK VE SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ: ORYANTİRİNG ÖRNEĞİ

Year 2018, Volume: 5 Issue: 4, 175 - 180, 31.12.2018

Abstract

Bu
araştırma
Türkiye Oryantiring
Federasyonu bünyesinde yer alan lisanslı sporculardan, 2015-2016 sezonunda
gerçekleştirilen Oryantiring müsabakalarına katılan lisanslı sporcuların, “
serbest zaman etkinlikleri kapsamında sosyal ilişkilerinde
kararlılık ve sosyalleşme düzeylerinin incelenmesi” amacıyla yapılmıştır.
Araştırmanın evreni
121
kadın 208 erkek olmak üzere toplam 329 katılımcıdan oluşmaktadır.
Araştırmada
hata payı 0.05 kabul edilmiştir. Sonuç olarak, doğa
sporları kamplarında gerçekleştirilen serbest zaman etkinlikleri, bireylerin
sosyalleşmesine ve serbest zaman etkinliklerinin sosyal alanda bütünleşmesine
olan katkısında, bireylerin kendi  tercihleri
ile katılımlarının önemli rolü olduğu görülmektedir.

References

  • Balcı, V., Demirtaş, M., Gürbüz, P., İlhan, A., & Ersöz, V. (2003). Ankara’daki Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliklerine Katılımlarının Araştırılması. Milli Eğitim Dergisi, 158.Broadhurst, R. (2001). Managing Environments for Leisure and Recreation. Psychology Press. Haraburda, E. M. (1996). Development and validation of multi-domain measures of decision-making self-efficacy and indecisiveness. (Doctoral dissertation). The Ohio State University.Hartmann, H. (1988). The significance of orienteering in the changing world of sports. Scientific Journal of Orienteering. Ferguson, C. & Turbyfill, R. (2013). Discovering Orienteering Skills. Techniques and Activities. USA: Human Kinetics. Orhan, R. (2012). Oryantiring Sporcularının Kendi Kendine Liderlik Algıları. (Yüksek Lisans Tezi). Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı. Kırıkkale.Öztürk, Ü. (1983). Orta Dereceli Okullarda Beden Eğitimi. (2. Baskı), İstanbul: Kayı Yayıncılık. Sarı, E. (2010). Çok Alanlı Kararlılık Ölçeği’ni Türkçeye Uyarlama Çalışması. Journal of Graduate School of Social Sciences, 14(1):113-114.Şahan, H. (2007). Üniversite Ögrencilerinin Sosyallesme Sürecinde Spor Aktivitelerinin Rolü. Konya: Selçuk Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla Ilişkiler Ve Tanıtımm Anabilim Dalı. (Yayınlanmamış Doktora Tezi).Şahan, H. (2008). Üniversite Öğrencilerinin Sosyalleşme Sürecinde Spor Aktivitelerinin Rolü. KMU İİBF Dergisi. Şahin, C.K., Akten, S. ve Erol U.E. (2009). Eğirdir Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Rekreasyon Faaliyetlerine Katılımlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Çalışma. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi. 10 (1):63.Şimşek, A. (2012). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ali Şimşek (ed), Evren ve Örneklem, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları. No 1619. 122. Torkildsen, G. (2005). Leisure and recreation management. Psychology Press. Zeka, N. (1990). Postmodernizm. İstanbul: Kıyı Yayınları.
Year 2018, Volume: 5 Issue: 4, 175 - 180, 31.12.2018

Abstract

References

  • Balcı, V., Demirtaş, M., Gürbüz, P., İlhan, A., & Ersöz, V. (2003). Ankara’daki Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliklerine Katılımlarının Araştırılması. Milli Eğitim Dergisi, 158.Broadhurst, R. (2001). Managing Environments for Leisure and Recreation. Psychology Press. Haraburda, E. M. (1996). Development and validation of multi-domain measures of decision-making self-efficacy and indecisiveness. (Doctoral dissertation). The Ohio State University.Hartmann, H. (1988). The significance of orienteering in the changing world of sports. Scientific Journal of Orienteering. Ferguson, C. & Turbyfill, R. (2013). Discovering Orienteering Skills. Techniques and Activities. USA: Human Kinetics. Orhan, R. (2012). Oryantiring Sporcularının Kendi Kendine Liderlik Algıları. (Yüksek Lisans Tezi). Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı. Kırıkkale.Öztürk, Ü. (1983). Orta Dereceli Okullarda Beden Eğitimi. (2. Baskı), İstanbul: Kayı Yayıncılık. Sarı, E. (2010). Çok Alanlı Kararlılık Ölçeği’ni Türkçeye Uyarlama Çalışması. Journal of Graduate School of Social Sciences, 14(1):113-114.Şahan, H. (2007). Üniversite Ögrencilerinin Sosyallesme Sürecinde Spor Aktivitelerinin Rolü. Konya: Selçuk Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla Ilişkiler Ve Tanıtımm Anabilim Dalı. (Yayınlanmamış Doktora Tezi).Şahan, H. (2008). Üniversite Öğrencilerinin Sosyalleşme Sürecinde Spor Aktivitelerinin Rolü. KMU İİBF Dergisi. Şahin, C.K., Akten, S. ve Erol U.E. (2009). Eğirdir Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Rekreasyon Faaliyetlerine Katılımlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Çalışma. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi. 10 (1):63.Şimşek, A. (2012). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ali Şimşek (ed), Evren ve Örneklem, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları. No 1619. 122. Torkildsen, G. (2005). Leisure and recreation management. Psychology Press. Zeka, N. (1990). Postmodernizm. İstanbul: Kıyı Yayınları.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Clinical Sciences
Journal Section Araştırma Makalesi
Authors

Tuğba Kalkan

Pınar Güzel 0000-0001-5982-2816

Publication Date December 31, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Kalkan, T., & Güzel, P. (2018). SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ KAPSAMINDA BİREYLERİN SOSYAL İLİŞKİLERİNDE KARARLILIK VE SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ: ORYANTİRİNG ÖRNEĞİ. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(4), 175-180.
AMA Kalkan T, Güzel P. SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ KAPSAMINDA BİREYLERİN SOSYAL İLİŞKİLERİNDE KARARLILIK VE SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ: ORYANTİRİNG ÖRNEĞİ. CBU-SBED: Celal Bayar University-Health Sciences Institute Journal. December 2018;5(4):175-180.
Chicago Kalkan, Tuğba, and Pınar Güzel. “SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ KAPSAMINDA BİREYLERİN SOSYAL İLİŞKİLERİNDE KARARLILIK VE SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ: ORYANTİRİNG ÖRNEĞİ”. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 5, no. 4 (December 2018): 175-80.
EndNote Kalkan T, Güzel P (December 1, 2018) SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ KAPSAMINDA BİREYLERİN SOSYAL İLİŞKİLERİNDE KARARLILIK VE SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ: ORYANTİRİNG ÖRNEĞİ. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 5 4 175–180.
IEEE T. Kalkan and P. Güzel, “SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ KAPSAMINDA BİREYLERİN SOSYAL İLİŞKİLERİNDE KARARLILIK VE SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ: ORYANTİRİNG ÖRNEĞİ”, CBU-SBED: Celal Bayar University-Health Sciences Institute Journal, vol. 5, no. 4, pp. 175–180, 2018.
ISNAD Kalkan, Tuğba - Güzel, Pınar. “SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ KAPSAMINDA BİREYLERİN SOSYAL İLİŞKİLERİNDE KARARLILIK VE SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ: ORYANTİRİNG ÖRNEĞİ”. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 5/4 (December 2018), 175-180.
JAMA Kalkan T, Güzel P. SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ KAPSAMINDA BİREYLERİN SOSYAL İLİŞKİLERİNDE KARARLILIK VE SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ: ORYANTİRİNG ÖRNEĞİ. CBU-SBED: Celal Bayar University-Health Sciences Institute Journal. 2018;5:175–180.
MLA Kalkan, Tuğba and Pınar Güzel. “SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ KAPSAMINDA BİREYLERİN SOSYAL İLİŞKİLERİNDE KARARLILIK VE SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ: ORYANTİRİNG ÖRNEĞİ”. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, vol. 5, no. 4, 2018, pp. 175-80.
Vancouver Kalkan T, Güzel P. SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ KAPSAMINDA BİREYLERİN SOSYAL İLİŞKİLERİNDE KARARLILIK VE SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ: ORYANTİRİNG ÖRNEĞİ. CBU-SBED: Celal Bayar University-Health Sciences Institute Journal. 2018;5(4):175-80.