Giriş ve Amaç: Hemşirelik öğrencilerinin Covid-19 pandemi sürecinde sağlık bilişleri ile depresyon, anksiyete ve stres düzeyleri arasındaki ilişkiyi saptamak amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntemler: Tanımlayıcı ve kesitsel nitelikte olan bu çalışmanın evrenini hemşirelik birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıfta okuyan toplam 245 öğrenci, örneklemini ise 20.06.2020-20.07.2020 tarihleri arasında araştırmaya katılmayı kabul eden 175 öğrenci oluşturmuştur. Veriler araştırmacılar tarafından oluşturulan veri toplama formu, Depresyon Anksiyete Stres (DASS-21) ve Sağlık Bilişleri Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin tanımlayıcı istatistikleri hesaplanmış ve Mann-Whitney U testi, Kruskal-Wallis testi, Post Hoc testlerden Dunn Bonferroni, Spearman Korelasyon analizi uygulanmıştır. Bulgular: Öğrencilerin Depresyon Anksiyete Stres Ölçeği (DASS-21) toplam puan ortalamasının 15.58±11.78, Sağlık Bilişleri Ölçeği puan ortalamasının 62.41±9.91 ve orta düzeyde olduğu saptanmıştır. DASS-21 Ölçeği alt boyutları ile Sağlık Bilişleri Ölçeği alt boyutları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p<0,05). Sonuç: Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin depresyon, anksiyete, stres ve sağlık bilişi arasında bir ilişkisi olduğunu göstermiştir. Hemşirelik öğrencilerine hemşirelik eğitmenleri tarafından eğitim verilmesi ve psikolojik destek sağlanması önerilmektedir.
Objective It was conducted to determine the relationship between the health cognition and depression, anxiety and stress levels of the nursing students during the Covid-19 pandemic process. Material and Methods The population of this descriptive and cross-sectional study consisted of 245 students studying in the first, second, third and fourth years of nursing and the sample of 175 students who agreed to participate in the study between 20.06.2020-20.07.2020. The data were collected by the data collection form created by the researchers, Depression Anxiety Stress (DASS-21) and Health Cognition Scale. Descriptive statistics of the data were calculated and in the statistical analysis and Mann-Whitney U test, Kruskal-Wallis test, Dunn Bonferroni, Post Hoc tests, Spearman Correlation analysis were applied. Results: It was determined that the total score average of the students' Depression Anxiety Stress Scale (DASS-21) was 15.58 ± 11.78, and the Health Cognition Scale (HCS) average score was 62.41 ± 9.91. A significant relation was found between the DASS-21 Scale subscales and the Health Cognition Scale subscales (p <0.05). Conclusion: This study showed that there is a relationship between nursing students' depression, anxiety, stress and health cognition. It is recommended that nursing students be trained by nursing instructors and provide psychological support
Anxiety, Covid-19, Depression, Health Cognition, Stress, Student.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors |
|
Supporting Institution | yok |
Project Number | yok |
Publication Date | June 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021, Volume 8, Issue 2 |
Bibtex | @research article { cbusbed796470, journal = {Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi}, issn = {}, eissn = {2147-9607}, address = {Celal Bayar Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Uncubozköy Kampüsü, 45080 Manisa, Türkiye}, publisher = {Celal Bayar University}, year = {2021}, volume = {8}, pages = {241 - 249}, doi = {10.34087/cbusbed.796470}, title = {Hemşirelik Öğrencilerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde Sağlık Bilişleri ile Depresyon Anksiyete Stres Düzeyleri Arasındaki İlişkisi}, key = {cite}, author = {Yıldırım Keskin, Alev and Molu, Birsel} } |
APA | Yıldırım Keskin, A. & Molu, B. (2021). Hemşirelik Öğrencilerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde Sağlık Bilişleri ile Depresyon Anksiyete Stres Düzeyleri Arasındaki İlişkisi . Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi , 8 (2) , 241-249 . DOI: 10.34087/cbusbed.796470 |
MLA | Yıldırım Keskin, A. , Molu, B. "Hemşirelik Öğrencilerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde Sağlık Bilişleri ile Depresyon Anksiyete Stres Düzeyleri Arasındaki İlişkisi" . Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 8 (2021 ): 241-249 <https://dergipark.org.tr/en/pub/cbusbed/issue/62804/796470> |
Chicago | Yıldırım Keskin, A. , Molu, B. "Hemşirelik Öğrencilerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde Sağlık Bilişleri ile Depresyon Anksiyete Stres Düzeyleri Arasındaki İlişkisi". Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 8 (2021 ): 241-249 |
RIS | TY - JOUR T1 - Hemşirelik Öğrencilerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde Sağlık Bilişleri ile Depresyon Anksiyete Stres Düzeyleri Arasındaki İlişkisi AU - Alev Yıldırım Keskin , Birsel Molu Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - doi: 10.34087/cbusbed.796470 DO - 10.34087/cbusbed.796470 T2 - Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 241 EP - 249 VL - 8 IS - 2 SN - -2147-9607 M3 - doi: 10.34087/cbusbed.796470 UR - https://doi.org/10.34087/cbusbed.796470 Y2 - 2020 ER - |
EndNote | %0 CBU-SBED: Celal Bayar University-Health Sciences Institute Journal Hemşirelik Öğrencilerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde Sağlık Bilişleri ile Depresyon Anksiyete Stres Düzeyleri Arasındaki İlişkisi %A Alev Yıldırım Keskin , Birsel Molu %T Hemşirelik Öğrencilerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde Sağlık Bilişleri ile Depresyon Anksiyete Stres Düzeyleri Arasındaki İlişkisi %D 2021 %J Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi %P -2147-9607 %V 8 %N 2 %R doi: 10.34087/cbusbed.796470 %U 10.34087/cbusbed.796470 |
ISNAD | Yıldırım Keskin, Alev , Molu, Birsel . "Hemşirelik Öğrencilerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde Sağlık Bilişleri ile Depresyon Anksiyete Stres Düzeyleri Arasındaki İlişkisi". Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 8 / 2 (June 2021): 241-249 . https://doi.org/10.34087/cbusbed.796470 |
AMA | Yıldırım Keskin A. , Molu B. Hemşirelik Öğrencilerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde Sağlık Bilişleri ile Depresyon Anksiyete Stres Düzeyleri Arasındaki İlişkisi. CBU-SBED: Celal Bayar University-Health Sciences Institute Journal. 2021; 8(2): 241-249. |
Vancouver | Yıldırım Keskin A. , Molu B. Hemşirelik Öğrencilerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde Sağlık Bilişleri ile Depresyon Anksiyete Stres Düzeyleri Arasındaki İlişkisi. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 2021; 8(2): 241-249. |
IEEE | A. Yıldırım Keskin and B. Molu , "Hemşirelik Öğrencilerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde Sağlık Bilişleri ile Depresyon Anksiyete Stres Düzeyleri Arasındaki İlişkisi", Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, vol. 8, no. 2, pp. 241-249, Jun. 2021, doi:10.34087/cbusbed.796470 |