The aim of the artical is to study construction and repair works performed in Trabzon from Tanzimat Period to The Second Constitutionalist. After Tanzimat Period, road construction Works in Ottoman Empire were started owing to the attempts of Reconstruction Councils. As a matter of fact, Reconstruction Councils were established, priority was given to transportation and they were assigned to identify the roads which needed to be constructed in their region. One of the first big attempt was to construct a roadway between Trabzon and Baghdad. In this study, road construction Works both in Trabzon-Baghdad and in Trabzon are tried to be explained.
Bu çalışmada, Tanzimat’tan II. Meşrutiyet’e Trabzon Vilayetinde yürütülen karayolu yapım ve onarım çalışmaları incelenmiştir. Tanzimat’ın ardından Osmanlı İmparatorluğu’nda karayolu yapımı konusundaki çalışmalar İmar Meclislerinin çabalarıyla başlamıştı. Zira İmar Meclisleri oluşturulurken ulaşıma öncelik verilmesi şart koşulmuş, meclislere de öncelikli görev olarak bölgelerinde yapılması gerekli olan yolların tespiti vazifesi verilmişti. Bu konudaki ilk büyük girişimlerden birisi de Trabzon ile Bağdat arasında şose yapılması teşebbüsü idi. Bu araştırmada gerek Trabzon-Bağdat yolu ve gerekse Trabzon vilayetinde yürütülen diğer karayolu yapım çalışmaları açıklanmaya çalışılacaktır.
Diğer ID | JA75VU57TY |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Çeşm-i Cihan: Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları E-Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Dergimiz aşağıdaki indeksler tarafından taranmaktadır: