İnsanlık
tarihinde ve onun tüm kültürel dinamikleri kapsamında öncül bir etkiye sahip
olan sanat ve sanat üretimleri, zaman içinde değişen çağın koşullarına ve
toplumsal dinamiklere bağlı olarak değişkenlik göstermektedir. Bu açıdan
değerlendirildiğinde çağlar ve dönemler boyunca hakkında farklı
tanımlar/tanımlandırmalar yapılan sanatsal üretimlere dair katı sınırlar
özellikle 20. yüzyılın ikinci yarısından itibaren ortadan kalkmaya başlamıştır.
Bu
araştırma kapsamında; plastik sanatlardaki disiplinlerarası sürecin bir sonucu
veya yansıması olarak çağdaş heykel sanatına yansıyan değişim/dönüşüm sürecini
genelde Tomas Saraceno, Yayoi Kusama, Jean Dubuffet ve Server Demirtaş’a ait
olan üretimler bağlamında sanatçı okumaları yapılmasının yanı sıra özelde Tülay
Özkul’un özgün heykel uygulamaları yeni açılımlar, düşünceler ve anlayışlar
kapsamında değerlendirilmesi yapılacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | November 18, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 2 |
ÇEŞM-İ CİHAN: E-Journal of History, Culture and Art Studies is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.