İşveren markası, herhangi bir kuruluşun ya da işletmenin işveren olarak kimliğinin yaratılması ve kurumsal imajının oluşturulması anlamına gelir. İş memnuniyeti ise 1920’li yıllarda keşfedilen ve kişisel verimliliği artıran bir faktördür. İş memnuniyeti, çalışanların işlerine karşı geliştirdikleri tutumu ifade eder. İşinde mutlu olan bireylerin katkısı işletmenin dış çevrede nasıl algılandığına da yansımaktadır. Bu araştırma işveren markasının iş memnuniyeti üzerindeki etkisini araştırmaktadır. Araştırma Ordu ilinde faaliyet gösteren bir ağız ve diş sağlığı merkezinde görev alan 49 çalışan üzerinde yapılmıştır. Araştırmada 2 farklı ölçek kullanılmıştır. Veri derleme için anket yöntemine başvurulmuştur. Araştırmada ortaya koyulan hipotezler şu şekildedir. H1.1: İşveren markasının çalışan iş memnuniyeti üzerinde anlamlı bir etkisi bulunur. H1.2: İşveren markasının kadın ve erkek çalışan iş memnuniyeti üzerindeki etkisi aynıdır. H1.3: İşveren markasının farklı medeni durumlar bakımından çalışan iş memnuniyeti üzerindeki etkisi aynıdır. H1.4: İşveren markasının farklı yaş gruplarındaki çalışan iş memnuniyeti üzerindeki etkisi aynıdır. Veriler SPSS 27 programında analize tabi tutulmuştur. Demografik özelliklere göre işveren markası ve iş memnuniyeti arasındaki ilişki analiz edildiğinde anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. İşveren markası ile çalışan iş memnuniyeti arasında %82 oranında anlamlı pozitif yönde ve güçlü bir ilişki tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları, bu iki değişken arasındaki korelasyonu yüksek düzeyde olduğunu göstermektedir. Bu durum işveren markasının önemini ve güçlü işveren markasının çalışan memnuniyeti üzerinde etkili olduğunu göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 6 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 1 |