Bu araştırma velilerin Covid-19 salgını sürecinde eğitim kurumlarının öğrenci sağlığı ve güvenliği konusunda
alacakları tedbirlere ilişkin görüşlerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma ile ülkemizin eğitim kurumların
ki eksikliklerin belirlenmesi ve giderilmesi için gerekli önlemlerin alınması beklenmektedir. Böylece
öğrencilerimizin, gelecek dönemlerde sağlıklı ve güvenli okul ortamında eğitim ve öğretime devam edebilmeleri
ve sağlık acısından herhangi bir sorun yaşanmamasına olanak tanıyacaktır. Araştırmada olgu bilim deseni yöntemi
kullanılmıştır. Araştırma 2020-2021 eğitim öğretim yılında Diyarbakır ili Bağlar ilçe sınırları içerisinde yer alan
ilköğretim okullarında okuyan öğrenci velilerinden oluşmaktadır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu
araştırmada veriler, yarı yapılandırılmış ve yönlendirici olmayan görüşme tekniği ile ilköğretim okullarında
okuyan 28 öğrenci velisinden elde edilmiştir. Veri toplama sürecinin detaylı bir şekilde anlatılmasıyla ve
katılımcıların verdiği cevaplardan doğrudan alıntılar verilmek suretiyle geçerlik ve güvenirlik sağlanmaya
çalışılmıştır.
Yapılan çalışma sonucunda velilerin çoğunluğu eğim kurumlarında alınan tedbirlerin yetersiz olduğu konusunda
birleştikleri görülmüştür. Katılımcılar okulun genel anlamda dezenfekte edilmediği, sınıfların kalabalık olduğu,
maske kullanımına yeterli özen gösterilmediği, sınıfların düzenli bir şekilde temizlenmediği, hijyen
malzemelerinin ve hijyen için çalışan personelin eksik olduğu ve kantinlerin gereken şekilde denetlenmediği gibi
ifadeler ön plana çıkmıştır. Ayrıca velilerin tedbirlere yönelik önerileri alındı. Veliler hem kendilerinin hem de
öğrencilerinin tedbirlere ilişkin bilgilendirmelerin yapılmasını beklediklerini belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2022 |
Submission Date | March 24, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 3 Issue: 4 |
Cihansumul Academy Journal of Social Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).