Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Gayrimenkul Danışmanlarının Konut Pazarlama Sürecinde Yaşadığı Problemlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma

Yıl 2022, , 104 - 126, 30.06.2022
https://doi.org/10.18074/ckuiibfd.933430

Öz

Gayrimenkul danışmanları konut arzı ile talebi arasında bağ kuran, konut pazarlaması sürecinde ticari işleyişin etkin şekilde sürdürülmesine destek veren ekonomik birimlerdir. Gayrimenkul danışmanları, konut pazarlama sürecinde sistemde yer alan diğer birimlere benzer şekilde birçok farklı problem ile karşılaşmaktadır. Bu çalışma, gayrimenkul danışmanlarının konut pazarlama sürecinde karşılaştıkları problemleri nitel bir desende tanımlama amacı ile hazırlanmıştır. Görüşme tekniğinden yararlanarak 22 gayrimenkul danışmanına ait verilerden hareketle konut pazarlama sürecinde yaşanan temel problemlerin; konut pazarlama sürecinden kaynaklanan problemler, gayrimenkul danışmanlığı mesleğine ilişkin problemler, müşteri verisinin saklanması ve müşteri iletişimi ile ilgili problemler olmak üzere dört başlıkta sınıflandırılabileceği bulgulanmıştır.

Kaynakça

  • Agarwal, S., He, J., Sing, T. F., & Song, C. (2019). Do real estate agents have information advantages in housing markets?. Journal of Financial Economics, 134(3), 715-735.
  • Aktürk, E, Tekman, N. (2016). Konut Talebi ve Erzurum Kent Merkezinde Tüketicilerin Konut Edinme Kararlarını Etkileyen Faktörler, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 30 (2), 423-440.
  • Anbarcı, M., Giran, Ö., Türkan, Y.S., Manisalı, E., (2012). Ürün Olarak Konut Kavramı ve Türkiye’deki Konut Satışlarının Ürün Hayat Eğrisi Yaklaşımıyla Değerlendirilmesi, e-Journal of New World Sciences Academy, 7(1), 178-188.
  • Barwick, P. J., & Pathak, P. A. (2015). The costs of free entry: an empirical study of real estate agents in Greater Boston. The RAND Journal of Economics, 46(1), 103-145.
  • Becker, G.S. (1975). Human Capital, New York, Columbia University Press.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine Kavramsal Bir İnceleme, Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1): 231-274.
  • Başkale, H. (2016). Nitel Araştırmalarda Geçerlik, Güvenirlik ve Örneklem Büyüklüğünün Belirlenmesi, DEUHFED, 9 (1), 23-28.
  • Benjamin, J.D., Jud, G.d., Sirmans, G.S. (2000), Real Estate Brokerage and the Housing Market: An Annotated Bibliography, Journal of Real Estate Research, 20 (1/2): 217-278.
  • Bleasdale, J.A. (1991) FSBO’s comments echo industry research, Real Estate Today, 5(17).
  • Brown, A. (1987) Polish your professional image, Real Estate Today (August), pp.8-36.
  • Çelikbilek, A. Modern Kentlerin Yaratılmış Güzellik Algısı: Türkiye’deki İnşaat Sektörünün Modernizm Pazarlaması Üzerine Bir İnceleme. Medeniyet Sanat Dergisi, 3(1), 79-103.
  • Dabholkar, P.A., Overby, J.W. (2005), Linking process and outcome to service quality and customer satisfaction evaluations: An invstigation of real estate agent service, International Journal of Service Industry Management, 16(1): 10-27.
  • Dabholkar, P.A., Overby, J.W. (2015) An Investigation of Real Estate Agent Service to Home Sellers: Relevant Factors and Attributions, The Service Industrial Journal, 26 (5): 557-579.
  • Dilek, S. (2014), “Impact of Estate Agents On Market and The Relationship With Experience”, Business and Economic Horizons, 10(2), ISSN: 1804-5006, 94-106.
  • Dunlap, B.J., Dotson, M.J., Chambers, T.M. (1988), Perceptions of Real-estate Brokers and Buyers: A Sales Orientation, Customer-Orientation Approach, Journal of Business Research, 17: 175-187.
  • Er, F., Durucasu, R. (2016). İllere Göre Aylık Konut Satışlarının Çoklu Uyum Analizi, Siirt Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisadi Yenilik Dergisi, 4 (1): 1-15. Gedik, H., Etlioğlu, M. (2017). İnternette Emlak Pazarlaması, Turkish Studies, 12(32): 79-94.
  • Gül, G., Acar, E. (2014). Gayrimenkul Geliştiricisi Yüklenici İnşaat Firmalarında Pazarlama Karmasının Oluşturulması, 3. Proje ve Yapım Yönetimi Kongresi, 6-8 Kasım 2014, Antalya.
  • İçli, G. (2008). Konut Pazarlaması, İstanbul, Beta yayınları.
  • Jud, G. D. and D. T. Winkler. (1994), What Do Real Estate Brokers Do: An Examination of Excess Returns in the Housing Market, “Journal of Housing Economics”, 3(4): 283-295.
  • Karagöz, Y., Eş, A., Yavuz, S. (2015). Nominal İlişki Ölçüleriyle Konut Satın Almaya Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi: Bolu İli Örneği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 16 (1), 247-260. Karakurt Tosun, E . (2016). Türkiye’de Gayrimenkul Sektörünün Daha Kurumsal Bir Yapıya Kavuşma Sürecinde Gayrimenkul Danışmanlarının Rolü, Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayı, 329-343.
  • Kellekçi, Ö. L., & Berköz, L. (2006). Konut ve çevresel kalite memnuniyetini yükselten faktörler. İTÜDERGİSİ/a, 5(2): 167-178.
  • Levitt, S.D., Syverson, C. (2008), Market distortions When Agents Are Better Informed: The Value of Information in Real Estate Transactions, The Review of Economics and Statistics, 90(4): 599-611.
  • Little, M. W., & Myers, T. A. (1988). An assessment of home buyer and real estate broker attitudes toward service quality. Journal of Professional Services Marketing, 3(1-2), 101-118.
  • McDaniel, J.R. and Louargand, M.A. (1994), “Real estate brokerage service quality: an examination”, The Journal of Real Estate Research, Vol. 9 No. 3, pp. 339-51.
  • Memiş, S. (2018). Tüketicilerin Konut Seçimini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma, International Journal of Academic Value Studies, 4(20), 652-665.
  • Memiş, S. (2019). Tüketicilerin Konut Tercihini Etkileyen Faktörlerinin Ahp İle Ölçülmesi: Giresun İli Örneği. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(16), 783-796.
  • Özgür, E.,F. (2012). Tüketime Bağlı Bir Kimlik Ögesi Olarak Konut ve Planlama Açısından Bir Değerlendirme, Tasarım Kuram, 8(14), 29-46.
  • Palm, R. (1976). The role of real estate agents as information mediators in two American cities. Geografiska Annaler: Series B, Human Geography, 58(1), 28-41.
  • Shenton, A. K. (2004). Strategies for ensuring trustworthiness in qualitative research projects. Education for information, 22(2), 63-75.
  • Su, Ö., Kaplan, B. (2017). Konut Pazarlamasında Pazarlama Karması Stratejileri Üzerine Bir Araştırma. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8 (15) , 1-26.
  • Uğur, L. O., Özdemir, H. Ö. (2009). Konut Üretimi ve Konut Pazarlaması: Kırşehir İli Örneği, Engineering Sciences, 5(2), 310-338.
  • Yüksel, H . (2014). Konut Maliyet Faktörleri ve Konut Politikaları Kapsamında Türkiye'de Konut Sektörünün Eko-Analizi. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4 (2) , 16-41
  • Zumpano, L.V., Elder, H.W., Baryla, E.A. (1996). Buying a House and the Decision to Use a Real Estate Broker, Journal of Real Estate Finance and Economics, 13:2, 169-181.

A Research to Determine the Problems of Real Estate Consultants in the Housing Marketing Process

Yıl 2022, , 104 - 126, 30.06.2022
https://doi.org/10.18074/ckuiibfd.933430

Öz

Real estate consultants are economic units that establish a link between housing supply and demand and support the efficient maintenance of commercial operations in the housing marketing process. Real estate consultants experience many different problems during a relevant process similar to other units in the system. This study aims to define the problems faced by real estate consultants in the housing marketing process in a qualitative pattern. Using the interview technique, based on the data of 22 real estate consultants, the basic problems experienced in the housing marketing process can be classified under four headings: problems arising from the housing marketing process, problems related to the real estate consultancy profession, customer data storage, and customer communication.

Kaynakça

  • Agarwal, S., He, J., Sing, T. F., & Song, C. (2019). Do real estate agents have information advantages in housing markets?. Journal of Financial Economics, 134(3), 715-735.
  • Aktürk, E, Tekman, N. (2016). Konut Talebi ve Erzurum Kent Merkezinde Tüketicilerin Konut Edinme Kararlarını Etkileyen Faktörler, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 30 (2), 423-440.
  • Anbarcı, M., Giran, Ö., Türkan, Y.S., Manisalı, E., (2012). Ürün Olarak Konut Kavramı ve Türkiye’deki Konut Satışlarının Ürün Hayat Eğrisi Yaklaşımıyla Değerlendirilmesi, e-Journal of New World Sciences Academy, 7(1), 178-188.
  • Barwick, P. J., & Pathak, P. A. (2015). The costs of free entry: an empirical study of real estate agents in Greater Boston. The RAND Journal of Economics, 46(1), 103-145.
  • Becker, G.S. (1975). Human Capital, New York, Columbia University Press.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine Kavramsal Bir İnceleme, Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1): 231-274.
  • Başkale, H. (2016). Nitel Araştırmalarda Geçerlik, Güvenirlik ve Örneklem Büyüklüğünün Belirlenmesi, DEUHFED, 9 (1), 23-28.
  • Benjamin, J.D., Jud, G.d., Sirmans, G.S. (2000), Real Estate Brokerage and the Housing Market: An Annotated Bibliography, Journal of Real Estate Research, 20 (1/2): 217-278.
  • Bleasdale, J.A. (1991) FSBO’s comments echo industry research, Real Estate Today, 5(17).
  • Brown, A. (1987) Polish your professional image, Real Estate Today (August), pp.8-36.
  • Çelikbilek, A. Modern Kentlerin Yaratılmış Güzellik Algısı: Türkiye’deki İnşaat Sektörünün Modernizm Pazarlaması Üzerine Bir İnceleme. Medeniyet Sanat Dergisi, 3(1), 79-103.
  • Dabholkar, P.A., Overby, J.W. (2005), Linking process and outcome to service quality and customer satisfaction evaluations: An invstigation of real estate agent service, International Journal of Service Industry Management, 16(1): 10-27.
  • Dabholkar, P.A., Overby, J.W. (2015) An Investigation of Real Estate Agent Service to Home Sellers: Relevant Factors and Attributions, The Service Industrial Journal, 26 (5): 557-579.
  • Dilek, S. (2014), “Impact of Estate Agents On Market and The Relationship With Experience”, Business and Economic Horizons, 10(2), ISSN: 1804-5006, 94-106.
  • Dunlap, B.J., Dotson, M.J., Chambers, T.M. (1988), Perceptions of Real-estate Brokers and Buyers: A Sales Orientation, Customer-Orientation Approach, Journal of Business Research, 17: 175-187.
  • Er, F., Durucasu, R. (2016). İllere Göre Aylık Konut Satışlarının Çoklu Uyum Analizi, Siirt Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisadi Yenilik Dergisi, 4 (1): 1-15. Gedik, H., Etlioğlu, M. (2017). İnternette Emlak Pazarlaması, Turkish Studies, 12(32): 79-94.
  • Gül, G., Acar, E. (2014). Gayrimenkul Geliştiricisi Yüklenici İnşaat Firmalarında Pazarlama Karmasının Oluşturulması, 3. Proje ve Yapım Yönetimi Kongresi, 6-8 Kasım 2014, Antalya.
  • İçli, G. (2008). Konut Pazarlaması, İstanbul, Beta yayınları.
  • Jud, G. D. and D. T. Winkler. (1994), What Do Real Estate Brokers Do: An Examination of Excess Returns in the Housing Market, “Journal of Housing Economics”, 3(4): 283-295.
  • Karagöz, Y., Eş, A., Yavuz, S. (2015). Nominal İlişki Ölçüleriyle Konut Satın Almaya Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi: Bolu İli Örneği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 16 (1), 247-260. Karakurt Tosun, E . (2016). Türkiye’de Gayrimenkul Sektörünün Daha Kurumsal Bir Yapıya Kavuşma Sürecinde Gayrimenkul Danışmanlarının Rolü, Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayı, 329-343.
  • Kellekçi, Ö. L., & Berköz, L. (2006). Konut ve çevresel kalite memnuniyetini yükselten faktörler. İTÜDERGİSİ/a, 5(2): 167-178.
  • Levitt, S.D., Syverson, C. (2008), Market distortions When Agents Are Better Informed: The Value of Information in Real Estate Transactions, The Review of Economics and Statistics, 90(4): 599-611.
  • Little, M. W., & Myers, T. A. (1988). An assessment of home buyer and real estate broker attitudes toward service quality. Journal of Professional Services Marketing, 3(1-2), 101-118.
  • McDaniel, J.R. and Louargand, M.A. (1994), “Real estate brokerage service quality: an examination”, The Journal of Real Estate Research, Vol. 9 No. 3, pp. 339-51.
  • Memiş, S. (2018). Tüketicilerin Konut Seçimini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma, International Journal of Academic Value Studies, 4(20), 652-665.
  • Memiş, S. (2019). Tüketicilerin Konut Tercihini Etkileyen Faktörlerinin Ahp İle Ölçülmesi: Giresun İli Örneği. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(16), 783-796.
  • Özgür, E.,F. (2012). Tüketime Bağlı Bir Kimlik Ögesi Olarak Konut ve Planlama Açısından Bir Değerlendirme, Tasarım Kuram, 8(14), 29-46.
  • Palm, R. (1976). The role of real estate agents as information mediators in two American cities. Geografiska Annaler: Series B, Human Geography, 58(1), 28-41.
  • Shenton, A. K. (2004). Strategies for ensuring trustworthiness in qualitative research projects. Education for information, 22(2), 63-75.
  • Su, Ö., Kaplan, B. (2017). Konut Pazarlamasında Pazarlama Karması Stratejileri Üzerine Bir Araştırma. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8 (15) , 1-26.
  • Uğur, L. O., Özdemir, H. Ö. (2009). Konut Üretimi ve Konut Pazarlaması: Kırşehir İli Örneği, Engineering Sciences, 5(2), 310-338.
  • Yüksel, H . (2014). Konut Maliyet Faktörleri ve Konut Politikaları Kapsamında Türkiye'de Konut Sektörünün Eko-Analizi. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4 (2) , 16-41
  • Zumpano, L.V., Elder, H.W., Baryla, E.A. (1996). Buying a House and the Decision to Use a Real Estate Broker, Journal of Real Estate Finance and Economics, 13:2, 169-181.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mehmet Can Demirtaş 0000-0002-4116-2415

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Demirtaş, M. C. (2022). A Research to Determine the Problems of Real Estate Consultants in the Housing Marketing Process. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(1), 104-126. https://doi.org/10.18074/ckuiibfd.933430
AMA Demirtaş MC. A Research to Determine the Problems of Real Estate Consultants in the Housing Marketing Process. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Haziran 2022;12(1):104-126. doi:10.18074/ckuiibfd.933430
Chicago Demirtaş, Mehmet Can. “A Research to Determine the Problems of Real Estate Consultants in the Housing Marketing Process”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 12, sy. 1 (Haziran 2022): 104-26. https://doi.org/10.18074/ckuiibfd.933430.
EndNote Demirtaş MC (01 Haziran 2022) A Research to Determine the Problems of Real Estate Consultants in the Housing Marketing Process. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 12 1 104–126.
IEEE M. C. Demirtaş, “A Research to Determine the Problems of Real Estate Consultants in the Housing Marketing Process”, Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 12, sy. 1, ss. 104–126, 2022, doi: 10.18074/ckuiibfd.933430.
ISNAD Demirtaş, Mehmet Can. “A Research to Determine the Problems of Real Estate Consultants in the Housing Marketing Process”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 12/1 (Haziran 2022), 104-126. https://doi.org/10.18074/ckuiibfd.933430.
JAMA Demirtaş MC. A Research to Determine the Problems of Real Estate Consultants in the Housing Marketing Process. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2022;12:104–126.
MLA Demirtaş, Mehmet Can. “A Research to Determine the Problems of Real Estate Consultants in the Housing Marketing Process”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 12, sy. 1, 2022, ss. 104-26, doi:10.18074/ckuiibfd.933430.
Vancouver Demirtaş MC. A Research to Determine the Problems of Real Estate Consultants in the Housing Marketing Process. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2022;12(1):104-26.