BibTex RIS Kaynak Göster

Stratejik Yönlülüklerin Yenilik ve Performans Üzerindeki Etkisi

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 1 - Sayı: 1 Cilt: 2 Ay:04 Yıl:2012, 121 - 142, 01.04.2012

Öz

Bu çalışma; işletmelerin stratejik yönlülüklerinin (pazar yönlülük, girişimci yönlülük ve teknoloji yönlülük) yenilik ve performans üzerindeki etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmada stratejik yönlülüklerin hem finansal başarıda hem de müşteri değeri yaratmada yenilik aracılığıyla olumlu etkilerin olduğu varsayımı altında bir model geliştirilmiştir. Çalışma endüstriyel firmalarla sınırlanmıştır. Türkiye’de sanayisi gelişmiş 12 il’deki 845 işletme üzerinde yapılmıştır. Verilerin analiz edilmesinde yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; stratejik yönlülüklerin işletmelerin yenilik ve performansı üzerinde olumlu etkisinin olduğu saptanmıştır. Proaktif pazar yönlülük ile yenilik ve performans arasında olumlu bir ilişki bulunurken, tepkisel pazar yönlülük ile arasında anlamlı ve olumlu bir ilişki bulunamamıştır.

The Effects of Strategic Orientations on Innovation and Performance

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 1 - Sayı: 1 Cilt: 2 Ay:04 Yıl:2012, 121 - 142, 01.04.2012

Öz

This study aims to determine the effects of strategic orientations (market, entrepreneurial, and
technology orientations) of firms on innovation and performance. A model is developed under the
assumption that, with the help of innovations, strategic orientations have positive effects both on
creating customer value and financial success. The study was limited with and questionnaires were
completed by 845 industrial firms. The data was analyzed using a structural equation model.
According to the results, strategic orientations have positive effect on innovation and performance.
Although a positive relationship exist between innovation and performance and proactive market
orientation, no significant and positive relationship was found between innovation and
performance and reactive market orientation.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA39BD75CJ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sonyel Oflazoğlu Bu kişi benim

Akın Koçak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 1 - Sayı: 1 Cilt: 2 Ay:04 Yıl:2012

Kaynak Göster

APA Oflazoğlu, S., & Koçak, A. (2012). Stratejik Yönlülüklerin Yenilik ve Performans Üzerindeki Etkisi. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), 121-142.
AMA Oflazoğlu S, Koçak A. Stratejik Yönlülüklerin Yenilik ve Performans Üzerindeki Etkisi. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Nisan 2012;2(1):121-142.
Chicago Oflazoğlu, Sonyel, ve Akın Koçak. “Stratejik Yönlülüklerin Yenilik Ve Performans Üzerindeki Etkisi”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2, sy. 1 (Nisan 2012): 121-42.
EndNote Oflazoğlu S, Koçak A (01 Nisan 2012) Stratejik Yönlülüklerin Yenilik ve Performans Üzerindeki Etkisi. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2 1 121–142.
IEEE S. Oflazoğlu ve A. Koçak, “Stratejik Yönlülüklerin Yenilik ve Performans Üzerindeki Etkisi”, Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 1, ss. 121–142, 2012.
ISNAD Oflazoğlu, Sonyel - Koçak, Akın. “Stratejik Yönlülüklerin Yenilik Ve Performans Üzerindeki Etkisi”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2/1 (Nisan 2012), 121-142.
JAMA Oflazoğlu S, Koçak A. Stratejik Yönlülüklerin Yenilik ve Performans Üzerindeki Etkisi. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;2:121–142.
MLA Oflazoğlu, Sonyel ve Akın Koçak. “Stratejik Yönlülüklerin Yenilik Ve Performans Üzerindeki Etkisi”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 1, 2012, ss. 121-42.
Vancouver Oflazoğlu S, Koçak A. Stratejik Yönlülüklerin Yenilik ve Performans Üzerindeki Etkisi. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;2(1):121-42.