Bu çalışma; işletmelerin stratejik yönlülüklerinin (pazar yönlülük, girişimci yönlülük ve teknoloji yönlülük) yenilik ve performans üzerindeki etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmada stratejik yönlülüklerin hem finansal başarıda hem de müşteri değeri yaratmada yenilik aracılığıyla olumlu etkilerin olduğu varsayımı altında bir model geliştirilmiştir. Çalışma endüstriyel firmalarla sınırlanmıştır. Türkiye’de sanayisi gelişmiş 12 il’deki 845 işletme üzerinde yapılmıştır. Verilerin analiz edilmesinde yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; stratejik yönlülüklerin işletmelerin yenilik ve performansı üzerinde olumlu etkisinin olduğu saptanmıştır. Proaktif pazar yönlülük ile yenilik ve performans arasında olumlu bir ilişki bulunurken, tepkisel pazar yönlülük ile arasında anlamlı ve olumlu bir ilişki bulunamamıştır.
Pazar Yönlülük Teknoloji Yönlülük Rekabet Avantajı ve Yenilik
This study aims to determine the effects of strategic orientations (market, entrepreneurial, and
technology orientations) of firms on innovation and performance. A model is developed under the
assumption that, with the help of innovations, strategic orientations have positive effects both on
creating customer value and financial success. The study was limited with and questionnaires were
completed by 845 industrial firms. The data was analyzed using a structural equation model.
According to the results, strategic orientations have positive effect on innovation and performance.
Although a positive relationship exist between innovation and performance and proactive market
orientation, no significant and positive relationship was found between innovation and
performance and reactive market orientation.
Market Orientation Technology Orientation Competitive Advantage and Innovation
Diğer ID | JA39BD75CJ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 1 - Sayı: 1 Cilt: 2 Ay:04 Yıl:2012 |