The purpose of this study, understanding the direct participation of depositors in Turkey to stock
markets according to some social and behavioral factors. Because of unable to explain stock
market and risk free assets market participation differences even with risk premium and low level
of stock market participation led us to consider some social factors like financial literacy, risk
perception, trust, short and long term market expectations. This study was conducted on 329
students Business Administration department at Faculty of Economics and Administrative
Sciences of Muğla Sıtkı Koçman University by using survey technique. The data were analyzed by
logistic regression showed that social factors like risk perception, financial literacy, trust to
financial institutions, short and long term expectations affects the stock market participation
preferences.
Stock Market Participation Financial Literacy Trust Expectations.
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki tasarruf sahiplerinin hisse senedi piyasalarına olan doğrudan katılım düzeylerinin bir takım sosyal ve davranışsal faktör ile anlamlandırılmasıdır. Risksiz piyasalar ile hisse senedi piyasaları arasındaki katılım düzeyi farkının risk primi ile açıklanamaması ve hisse senedi piyasasına olan katılımın düşük düzeyde kalması finansal okuryazarlık, risk algısı, güven düzeyi, kısa ve uzun vadeli piyasaya dönük beklentiler gibi faktörler ile açıklamaya çalışılmıştır. Bu araştırma, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi’nin İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde eğitim alan 329 İşletme bölümü öğrencisine anket tekniği kullanılarak yapılmıştır. Lojistik regresyon ile analiz edilen veriler risk algısı, finansal okuryazarlık, finansal kurumlara olan güven seviyesi, kısa ve uzun vadeli beklentiler gibi sosyal değişkenlerin hisse senedi piyasalarına katılım tercihine etki ettiğini göstermiştir.
Hisse Senedi Piyasasına Katılım Finansal Okuryazarlık Güven Beklentiler.
Diğer ID | JA59BT57UP |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 2 |