Gayrimenkul danışmanları konut arzı ile talebi arasında bağ kuran, konut pazarlaması sürecinde ticari işleyişin etkin şekilde sürdürülmesine destek veren ekonomik birimlerdir. Gayrimenkul danışmanları, konut pazarlama sürecinde sistemde yer alan diğer birimlere benzer şekilde birçok farklı problem ile karşılaşmaktadır. Bu çalışma, gayrimenkul danışmanlarının konut pazarlama sürecinde karşılaştıkları problemleri nitel bir desende tanımlama amacı ile hazırlanmıştır. Görüşme tekniğinden yararlanarak 22 gayrimenkul danışmanına ait verilerden hareketle konut pazarlama sürecinde yaşanan temel problemlerin; konut pazarlama sürecinden kaynaklanan problemler, gayrimenkul danışmanlığı mesleğine ilişkin problemler, müşteri verisinin saklanması ve müşteri iletişimi ile ilgili problemler olmak üzere dört başlıkta sınıflandırılabileceği bulgulanmıştır.
Real estate consultants are economic units that establish a link between housing supply and demand and support the efficient maintenance of commercial operations in the housing marketing process. Real estate consultants experience many different problems during a relevant process similar to other units in the system. This study aims to define the problems faced by real estate consultants in the housing marketing process in a qualitative pattern. Using the interview technique, based on the data of 22 real estate consultants, the basic problems experienced in the housing marketing process can be classified under four headings: problems arising from the housing marketing process, problems related to the real estate consultancy profession, customer data storage, and customer communication.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 1 |