Research Article
BibTex RIS Cite

Özel Yetenekli Öğrencilerin Öğretim Ortamlarının Zenginleştirilmesinde Argümantasyon Temelli STEAM Etkinlikleri Geliştirme

Year 2020, Volume: 5 Issue: 10, 401 - 418, 29.12.2020

Abstract

Bu teorik temelli çalışmada ortaokul seviyesinde özel yetenekli öğrenciler için normal okullarında deneyimleyemedikleri konularda argümantasyon bağlamında STEAM zenginleştirme etkinlikleri önerilmiştir. Etkinlikler biyomimikri, düşünce deneyinin sanatı, sözde bilim, Rube Goldberg makinesi tasarımı, adli seroloji konularından oluşmaktadır. Etkinliklerin geliştirilmesi sürecinde Cunningham’ın modeli kullanılmıştır. Etkinlikler özel yetenekli öğrencilerin bir problemin çözümünde bilimsel tartışmalarla, fikirlerini gerekçelendirdikleri argümanlarla, sanatsal bir prototip tasarlayıp tasarımın işlerliğini deneyip tasarımın iyileştirme süreçlerini çalıştıkları aşamalardan oluşmaktadır. Etkinliklerin geliştirilme süreçleri betimlemelerle çözümlenmiştir. Etkinliklerde argümantasyon temelinde STEAM uygulamaları süreçlerinde öğrencilerin bir problemin çözümünde yaratıcı prototipler geliştirmelerinin de ötesinde süreçlerde kendilerinin ve diğerlerinin düşünme stratejilerini kritik etmeleri suretiyle eleştirel düşünmelerine katkı sunmak amaçlanmıştır.

References

  • Akyol, H., & Tüzün, Ü. N. (2020). Özel yetenekli öğrencilerin öğretim ortamlarının zenginleştirilmesi: Canlı heykel olarak Marie Curie ve kızı Irene. Bilim Armonisi, 3(1), 53-59.
  • Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi (2019). http://tebligler.meb.gov.tr.
  • Baran, E., Canbazoğlu-Bilici, S., & Mesutoğlu, C. (2015). Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) spotu geliştirme etkinliği. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 5(2), 60-69.
  • Boy G. A. (2013). From STEM to STEAM: Toward a Human-Centered Education.https://ntrs.nasa.gov/ archive/nasa/casi.ntrs.nasa.gov/20130011666.pdf.
  • Bybee, R. W. (2010). Advancing STEM education: A 2020 vision. Technology and Engineering Teacher, 70(1), 30-35.
  • Freeley, A. J., & Steinberg, D. L. (2005). Argumentation and debate: Critical thinking for reasoned decision making.Thomson Wadsworth.
Year 2020, Volume: 5 Issue: 10, 401 - 418, 29.12.2020

Abstract

References

  • Akyol, H., & Tüzün, Ü. N. (2020). Özel yetenekli öğrencilerin öğretim ortamlarının zenginleştirilmesi: Canlı heykel olarak Marie Curie ve kızı Irene. Bilim Armonisi, 3(1), 53-59.
  • Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi (2019). http://tebligler.meb.gov.tr.
  • Baran, E., Canbazoğlu-Bilici, S., & Mesutoğlu, C. (2015). Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) spotu geliştirme etkinliği. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 5(2), 60-69.
  • Boy G. A. (2013). From STEM to STEAM: Toward a Human-Centered Education.https://ntrs.nasa.gov/ archive/nasa/casi.ntrs.nasa.gov/20130011666.pdf.
  • Bybee, R. W. (2010). Advancing STEM education: A 2020 vision. Technology and Engineering Teacher, 70(1), 30-35.
  • Freeley, A. J., & Steinberg, D. L. (2005). Argumentation and debate: Critical thinking for reasoned decision making.Thomson Wadsworth.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Selma Gökyokuş This is me 0000-0002-7966-7160

Memiş Kılıç This is me 0000-0003-1942-8034

Hilal Sevgen Abacı This is me 0000-0001-7681-8800

Esra Arslan This is me 0000-0002-1675-8612

Ümmühan Nur Tüzün This is me 0000-0001-9114-0460

Publication Date December 29, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 5 Issue: 10

Cite

APA Gökyokuş, S., Kılıç, M., Sevgen Abacı, H., Arslan, E., et al. (2020). Özel Yetenekli Öğrencilerin Öğretim Ortamlarının Zenginleştirilmesinde Argümantasyon Temelli STEAM Etkinlikleri Geliştirme. Çocuk Ve Medeniyet, 5(10), 401-418.