Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Özel Yetenekli Öğrencilerin Öğretim Ortamlarının Zenginleştirilmesinde Argümantasyon Temelli STEAM Etkinlikleri Geliştirme

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 10, 401 - 418, 29.12.2020

Öz

Bu teorik temelli çalışmada ortaokul seviyesinde özel yetenekli öğrenciler için normal okullarında deneyimleyemedikleri konularda argümantasyon bağlamında STEAM zenginleştirme etkinlikleri önerilmiştir. Etkinlikler biyomimikri, düşünce deneyinin sanatı, sözde bilim, Rube Goldberg makinesi tasarımı, adli seroloji konularından oluşmaktadır. Etkinliklerin geliştirilmesi sürecinde Cunningham’ın modeli kullanılmıştır. Etkinlikler özel yetenekli öğrencilerin bir problemin çözümünde bilimsel tartışmalarla, fikirlerini gerekçelendirdikleri argümanlarla, sanatsal bir prototip tasarlayıp tasarımın işlerliğini deneyip tasarımın iyileştirme süreçlerini çalıştıkları aşamalardan oluşmaktadır. Etkinliklerin geliştirilme süreçleri betimlemelerle çözümlenmiştir. Etkinliklerde argümantasyon temelinde STEAM uygulamaları süreçlerinde öğrencilerin bir problemin çözümünde yaratıcı prototipler geliştirmelerinin de ötesinde süreçlerde kendilerinin ve diğerlerinin düşünme stratejilerini kritik etmeleri suretiyle eleştirel düşünmelerine katkı sunmak amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • Akyol, H., & Tüzün, Ü. N. (2020). Özel yetenekli öğrencilerin öğretim ortamlarının zenginleştirilmesi: Canlı heykel olarak Marie Curie ve kızı Irene. Bilim Armonisi, 3(1), 53-59.
  • Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi (2019). http://tebligler.meb.gov.tr.
  • Baran, E., Canbazoğlu-Bilici, S., & Mesutoğlu, C. (2015). Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) spotu geliştirme etkinliği. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 5(2), 60-69.
  • Boy G. A. (2013). From STEM to STEAM: Toward a Human-Centered Education.https://ntrs.nasa.gov/ archive/nasa/casi.ntrs.nasa.gov/20130011666.pdf.
  • Bybee, R. W. (2010). Advancing STEM education: A 2020 vision. Technology and Engineering Teacher, 70(1), 30-35.
  • Freeley, A. J., & Steinberg, D. L. (2005). Argumentation and debate: Critical thinking for reasoned decision making.Thomson Wadsworth.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Selma Gökyokuş Bu kişi benim 0000-0002-7966-7160

Memiş Kılıç Bu kişi benim 0000-0003-1942-8034

Hilal Sevgen Abacı Bu kişi benim 0000-0001-7681-8800

Esra Arslan Bu kişi benim 0000-0002-1675-8612

Ümmühan Nur Tüzün Bu kişi benim 0000-0001-9114-0460

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Gökyokuş, S., Kılıç, M., Sevgen Abacı, H., Arslan, E., vd. (2020). Özel Yetenekli Öğrencilerin Öğretim Ortamlarının Zenginleştirilmesinde Argümantasyon Temelli STEAM Etkinlikleri Geliştirme. Çocuk Ve Medeniyet, 5(10), 401-418.