Bu çalışmanın temel amacı illerin eğitim düzeyini açık ve geniş bir şekilde ölçmek ve analiz etmektedir. Bu yapı çerçevesinde hem il hem de cinsiyete göre zaman içerisinde Ortalama Okullaşma Yılı (OOY) ve Beklenen Okullaşma Yılı (BOY) hesaplanmıştır. Üstelik bu değişkenlerin zaman boyutundaki gelişimi de belirlenmiş ve çıkarımlar yapılmıştır. Bu değişkenler bu yapıda ilk defa hesaplandığı için araştırmacı, ilgili yöneticiler ve politika yapıcılar için yararlı olacağı düşünülmektedir. Bunun en önemli nedeni, bu değişkenlerin eğitim yatırımlarının cinsiyete dayalı katkısının sonuçlarını ve nedenlerini belirlemede önemli bir gösterge oluşturmasıdır
The main aim of this study is to measure and investigate the level of education clearly and widely. Within this framework, the Mean Years of Schooling (MYS) and Expected Years of Schooling (EYS) were calculated over time according to both province and gender. Moreover, the evolution of these variables in the time dimension was determined and inferences were made. Since these variables are calculated for the first time in this structure, it is thought that it will be useful for researcher, related administrators and policy makers.The most important reason for this is that these variables provide an important indicator for determining the outcomes and causes of the contribution of education investment by gender
Diğer ID | JA39MV69DK |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 30 |