BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de İl, Yıl ve Cinsiyet Kırılımlı Ortalama ve Beklenen Okullaşma Yılı

Yıl 2018, Cilt: 15 Sayı: 30, 619 - 641, 20.04.2018

Öz

Bu çalışmanın temel amacı illerin eğitim düzeyini açık ve geniş bir şekilde ölçmek ve analiz etmektedir. Bu yapı çerçevesinde hem il hem de cinsiyete göre zaman içerisinde Ortalama Okullaşma Yılı (OOY) ve Beklenen Okullaşma Yılı (BOY) hesaplanmıştır. Üstelik bu değişkenlerin zaman boyutundaki gelişimi de belirlenmiş ve çıkarımlar yapılmıştır. Bu değişkenler bu yapıda ilk defa hesaplandığı için araştırmacı, ilgili yöneticiler ve politika yapıcılar için yararlı olacağı düşünülmektedir. Bunun en önemli nedeni, bu değişkenlerin eğitim yatırımlarının cinsiyete dayalı katkısının sonuçlarını ve nedenlerini belirlemede önemli bir gösterge oluşturmasıdır

Kaynakça

  • Barro, R. and Lee, J. W. (2013), A New Data Set of Educational Attainment in the World, 1950-2010, Journal of Development Economics, 104: 184-198
  • Barro, R. J. and Lee. J. W. (1993), International Comparisons of Educational Attainment, Journal of Monetary Economics, 32: 363-94.
  • Bowgonovi, F. (2012), The relationship between education and levels of trust and tolerance in Europe, The British Journal of Sociology, 63 (1): 146-167
  • Coady, D. and Dizioli, A. (2017) Income Inequality and Education Revisited: Persistence, Endogeneity, and Heterogeneity, IMF Working Paper,
  • Değer, Ç., Tunalı-Çalışkan, E. and Aydoğuş, O. (2016), Population Displacement Effect of Refugees in Turkey: An Input-Output Model Based Analysis, TISK Academy, 11 (22): 238-249
  • Deniz, Z. and Dugruel, A. S. (2008), Disaggregated Education Data and Growth: Some Fa- cts from Turkey and Mena Countries, Topics in Middle Eastern and African Economi- es, 10.
  • Dogan, M. K. ve Yuret, T. (2015), The Causes of Gender Inequality in College Education in Turkey, EY International Congress on Economics II “Growth, Inequality and Poverty” November 5-6, 2015, Ankara/Turkey
  • Ergen, H. (2009). 2008 Yılı Beklenen Eğitim Süresi, Yayımlanmamış Çalışma.
  • Gülel, F. E., Çağlar, A., Kangallı-Uyar, S.G., Karadeniz, O. ve Yeşilyurt, M. E. (2017), Türki- ye’de İllere Göre İnsani Gelişme Endeksi, 27: 208-217
  • Güngör, N. D. (2010). Education, Human Capital Inequality and Economic Growth: Evi- dence from Turkey, Regional and Sectoral Economic Studies. 10 (2): 53-71
  • Hanushek, E. A. and Woessmann, L. (2007), The Role of Education Quality for Economic Growth, World Bank Policy Research Working Paper No. 4122
  • Hill, M. A. and King, E. M. (1995), Women’s Education and Economic Well-being, Feminist Economics 1, 21-46.
  • Human Development Report 2016, UNDP, http://hdr.undp.org
  • Karadeniz, O., Köse, S., Durusoy, S. (2007), Türkiye’de Eğitinin Getirileri ve Finansmanı, içinde Türkiye’de Eğitim ve Beşeri Sermaye, Ed:Oğuz Karadeniz, Gazi Kitapevi, An- kara: 79-122
  • Lee, J. W. ve Barro, R. J. (2001), International Data on Educational Attainment: Updates and Implications, Oxford Economic Papers, 53(3): 541-563
  • Lucas, Robert E. (1988), On the Mechanics of Economic Development, Journal of Monetary Economics, 22, 3-42.
  • Milli Eğitim İstatistikleri, 2010-2015, www.meb.gov.tr
  • Nelson, R. R. and Phelps, E. (1966), Investment in Humans, Technology Diffusion and Eco- nomic Growth, American Economic Review 56 (2): 69-75.
  • Özpınar, E., & Koyuncu, E. (2016). «Türkiye’de İnsani Gelişmişlik İller Arasında Nasıl Farklılaşıyor? 81 İl İçin İnsani Gelişmişlik Endeksi», http://www.tepav.org.tr/tr/ haberler/s/4074
  • Palaz, S. ve Karagöl, E. (2008), The Role of Education at All Levels in Economic Growth: An Empirical Study of Turkish Case, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 10: 63-71
  • Romer, P. (1986), Increasing Returns and Long Run Growth, Journal of Political Economy, 91 (5): 723-746.
  • Romer, P. M. (1990), The Origins of Endogenous Growth, Journal of Economic Perspecti- ves, 8: 3-22.
  • Schultz, T. P. (1995), Investments in Schooling and Health of Women and Men: Quantities and Returns,” in T. P. Schultz (ed.) Investment in Women’s Human Capital, Chicago, Illinois: University of Chicago Press.
  • Schultz, T. W. (1961), Investment in Human Capital, American Economic Review, 5 (1): 1-17
  • Subbaro, K. and Raney, L. (1995). Social Gains from Female Education: A Cross–nationalS- tudy. Economic Development and Cultural Change, 44(1): 105–128.
  • Tansel, A. (1994). Wage Employment and Returns to Dducation for Men and Women in Turkey, Economics of Education Review, 13: 305–320.
  • Tansel, A. and Güngör, N. D. (1997), The Educational Attainment of Turkey’s Labor Force: A Comparison Across Provinces and Over Time, METU Studies in Development, 24 (4): 531-547.
  • Tansel, A. and Güngör, N.D. (2013), Gender Effects of Education on Economic Develop- ment in Turkey, Journal of Economic Studies, 40 (6), 794-821.
  • TÜİK Eğitim ve Nüfus İstatistikleri, www.tuik.gov.tr
  • UNESCO-UIS (2016). Online Education Glossary. http://www.uis.unesco.org/glossary/in- dex.aspx?list=all&lang=en (Erişim tarihi: 11.02.2016)
  • Wigley, A. A. ve Akkoyunlu, B. (2011), Türkiye’de Eğitimin Değerinin Ölçülmesi, Hacette- pe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40: 375-385
  • Yeşilyurt, M. E., Karadeniz, O., Gülel, F. E., Çağlar, A. ve Kangallı-Uyar, S. G. (2016), Türki- ye’de İllere Göre Ortalama ve Beklenen Okullaşma Yılı, Pamukkale Avrasya Sosyoeko- nomik Çalışmalar Dergisi, 3 (1): 1-7

Mean and Expected Years of Schooling in Turkey with Province, Year and Gender Breakdown

Yıl 2018, Cilt: 15 Sayı: 30, 619 - 641, 20.04.2018

Öz

The main aim of this study is to measure and investigate the level of education clearly and widely. Within this framework, the Mean Years of Schooling (MYS) and Expected Years of Schooling (EYS) were calculated over time according to both province and gender. Moreover, the evolution of these variables in the time dimension was determined and inferences were made. Since these variables are calculated for the first time in this structure, it is thought that it will be useful for researcher, related administrators and policy makers.The most important reason for this is that these variables provide an important indicator for determining the outcomes and causes of the contribution of education investment by gender

Kaynakça

  • Barro, R. and Lee, J. W. (2013), A New Data Set of Educational Attainment in the World, 1950-2010, Journal of Development Economics, 104: 184-198
  • Barro, R. J. and Lee. J. W. (1993), International Comparisons of Educational Attainment, Journal of Monetary Economics, 32: 363-94.
  • Bowgonovi, F. (2012), The relationship between education and levels of trust and tolerance in Europe, The British Journal of Sociology, 63 (1): 146-167
  • Coady, D. and Dizioli, A. (2017) Income Inequality and Education Revisited: Persistence, Endogeneity, and Heterogeneity, IMF Working Paper,
  • Değer, Ç., Tunalı-Çalışkan, E. and Aydoğuş, O. (2016), Population Displacement Effect of Refugees in Turkey: An Input-Output Model Based Analysis, TISK Academy, 11 (22): 238-249
  • Deniz, Z. and Dugruel, A. S. (2008), Disaggregated Education Data and Growth: Some Fa- cts from Turkey and Mena Countries, Topics in Middle Eastern and African Economi- es, 10.
  • Dogan, M. K. ve Yuret, T. (2015), The Causes of Gender Inequality in College Education in Turkey, EY International Congress on Economics II “Growth, Inequality and Poverty” November 5-6, 2015, Ankara/Turkey
  • Ergen, H. (2009). 2008 Yılı Beklenen Eğitim Süresi, Yayımlanmamış Çalışma.
  • Gülel, F. E., Çağlar, A., Kangallı-Uyar, S.G., Karadeniz, O. ve Yeşilyurt, M. E. (2017), Türki- ye’de İllere Göre İnsani Gelişme Endeksi, 27: 208-217
  • Güngör, N. D. (2010). Education, Human Capital Inequality and Economic Growth: Evi- dence from Turkey, Regional and Sectoral Economic Studies. 10 (2): 53-71
  • Hanushek, E. A. and Woessmann, L. (2007), The Role of Education Quality for Economic Growth, World Bank Policy Research Working Paper No. 4122
  • Hill, M. A. and King, E. M. (1995), Women’s Education and Economic Well-being, Feminist Economics 1, 21-46.
  • Human Development Report 2016, UNDP, http://hdr.undp.org
  • Karadeniz, O., Köse, S., Durusoy, S. (2007), Türkiye’de Eğitinin Getirileri ve Finansmanı, içinde Türkiye’de Eğitim ve Beşeri Sermaye, Ed:Oğuz Karadeniz, Gazi Kitapevi, An- kara: 79-122
  • Lee, J. W. ve Barro, R. J. (2001), International Data on Educational Attainment: Updates and Implications, Oxford Economic Papers, 53(3): 541-563
  • Lucas, Robert E. (1988), On the Mechanics of Economic Development, Journal of Monetary Economics, 22, 3-42.
  • Milli Eğitim İstatistikleri, 2010-2015, www.meb.gov.tr
  • Nelson, R. R. and Phelps, E. (1966), Investment in Humans, Technology Diffusion and Eco- nomic Growth, American Economic Review 56 (2): 69-75.
  • Özpınar, E., & Koyuncu, E. (2016). «Türkiye’de İnsani Gelişmişlik İller Arasında Nasıl Farklılaşıyor? 81 İl İçin İnsani Gelişmişlik Endeksi», http://www.tepav.org.tr/tr/ haberler/s/4074
  • Palaz, S. ve Karagöl, E. (2008), The Role of Education at All Levels in Economic Growth: An Empirical Study of Turkish Case, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 10: 63-71
  • Romer, P. (1986), Increasing Returns and Long Run Growth, Journal of Political Economy, 91 (5): 723-746.
  • Romer, P. M. (1990), The Origins of Endogenous Growth, Journal of Economic Perspecti- ves, 8: 3-22.
  • Schultz, T. P. (1995), Investments in Schooling and Health of Women and Men: Quantities and Returns,” in T. P. Schultz (ed.) Investment in Women’s Human Capital, Chicago, Illinois: University of Chicago Press.
  • Schultz, T. W. (1961), Investment in Human Capital, American Economic Review, 5 (1): 1-17
  • Subbaro, K. and Raney, L. (1995). Social Gains from Female Education: A Cross–nationalS- tudy. Economic Development and Cultural Change, 44(1): 105–128.
  • Tansel, A. (1994). Wage Employment and Returns to Dducation for Men and Women in Turkey, Economics of Education Review, 13: 305–320.
  • Tansel, A. and Güngör, N. D. (1997), The Educational Attainment of Turkey’s Labor Force: A Comparison Across Provinces and Over Time, METU Studies in Development, 24 (4): 531-547.
  • Tansel, A. and Güngör, N.D. (2013), Gender Effects of Education on Economic Develop- ment in Turkey, Journal of Economic Studies, 40 (6), 794-821.
  • TÜİK Eğitim ve Nüfus İstatistikleri, www.tuik.gov.tr
  • UNESCO-UIS (2016). Online Education Glossary. http://www.uis.unesco.org/glossary/in- dex.aspx?list=all&lang=en (Erişim tarihi: 11.02.2016)
  • Wigley, A. A. ve Akkoyunlu, B. (2011), Türkiye’de Eğitimin Değerinin Ölçülmesi, Hacette- pe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40: 375-385
  • Yeşilyurt, M. E., Karadeniz, O., Gülel, F. E., Çağlar, A. ve Kangallı-Uyar, S. G. (2016), Türki- ye’de İllere Göre Ortalama ve Beklenen Okullaşma Yılı, Pamukkale Avrasya Sosyoeko- nomik Çalışmalar Dergisi, 3 (1): 1-7
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA39MV69DK
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Atalay Çağlar Bu kişi benim

Ferda Esin Gülel Bu kişi benim

M. Ensar Yeşilyurt Bu kişi benim

Filiz Yeşilyurt Bu kişi benim

Oğuz Karadeniz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Nisan 2018
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Çağlar, A., Gülel, F. E., Yeşilyurt, M. E., Yeşilyurt, F., vd. (2018). Türkiye’de İl, Yıl ve Cinsiyet Kırılımlı Ortalama ve Beklenen Okullaşma Yılı. Yönetim Bilimleri Dergisi, 15(30), 619-641.

Sayın Araştırmacı;

Dergimize gelen yoğun talep nedeniyle Ekim 2024 sayısı için öngörülen kontenjan dolmuştur, gönderilen makaleler ilerleyen sayılarda değerlendirilebilecektir. Bu hususa dikkat ederek yeni makale gönderimi yapmanızı rica ederiz.

Yönetim Bilimler Dergisi Özel Sayı Çağrısı
Yönetim Bilimleri Dergisi 2024 yılının Eylül ayında “Endüstri 4.0 ve Dijitalleşmenin Sosyal Bilimlerde Yansımaları” başlıklı bir özel sayı yayınlayacaktır.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi tarafından 5-6 Temmuz 2024 tarihlerinde çevrimiçi olarak düzenlenecek olan 4. Uluslararası Sosyal Bilimler Konferansı’nda sunum gerçekleştiren yazarların dergi için ücret yatırmasına gerek olmayıp, dekont yerine Konferans Katılım Belgesini sisteme yüklemeleri yeterli olacaktır.
Gönderilen makalelerin derginin yazım kurallarına uygun olması ve DergiPark sistemi üzerinden sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Özel sayı ana başlığı ile ilgisiz makaleler değerlendirmeye alınmayacaktır. Özel sayı için gönderilen makalelerin "Makalemi özel sayıya göndermek istiyorum" kutucuğu işaretlenerek sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Özel sayı için gönderilmemiş makalelerin bu sayıya eklenmesi mümkün olmayacaktır.
Özel Sayı Çalışma Takvimi
Gönderim Başlangıcı: 15 Nisan 2024
Son Gönderim Tarihi: 15 Temmuz 2024
Özel Sayı Yayınlanma Tarihi: Eylül 2024

Dergimize göndereceğiniz çalışmalar linkte yer alan taslak dikkate alınarak hazırlanmalıdır. Çalışmanızı aktaracağınız taslak dergi yazım kurallarına göre düzenlenmiştir. Bu yüzden biçimlendirmeyi ve ana başlıkları değiştirmeden çalışmanızı bu taslağa aktarmanız gerekmektedir.
İngilizce Makale Şablonu için tıklayınız...

Saygılarımızla,