Bu araştırma makalesinin
amacı, ulusal pazarlama araştırmacılarının yapısal eşitlik modeli (YEM) analizi
uygulamalarına ilişkin sorunları belirlemek ve önerilerde bulunmaktır. Bu amaca
yönelik olarak, 1999-2017 yılları arası ulusal pazarlama kongre kitapçıkları
taranmış ve YEM analizinden faydalanmış olan 91 bildiri tespit edilmiştir. Böylece
ulusal pazarlama akademisi kapsamında YEM analizinin geçmişi de ilk kez ortaya
konmuştur. Bu bildiriler kapsamında, YEM analizi uygulamalarına ve raporlama
yaklaşımlarına ilişkin beş sorun tespit edilmiştir. Bu sorunların gelecekte
tekrar edilmemesine yönelik önerilerde bulunulmuştur. Ayrıca bu araştırma
makalesinin amacı doğrultusunda, YEM'in ardında yatan gizil yapıların
operasyonelleştirilmesi yaklaşımı ile realist bilim felsefesinin uyumu
tartışılmıştır.
pazarlama ulusal pazarlama araştırmacıları ulusal pazarlama kongreleri yapısal eşitlik modeli
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2018 |
Gönderilme Tarihi | 18 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 32 |